26 Μαΐ 2016

Ά Ρ Η Σ Α Λ Μ Π Η Σ , ποιητής και εικαστικός

Φίλοι μου, θα έπρεπε να ξεκινώ με το μεστό ποιητικό έργο 
του Άρη Άλμπη, μα έχω τόσο εντυπωσιασθεί με το Πρώτο από τα ...άλλα του ταλέντα, που ας με συγχωρήσει, αυτή η ανάρτηση είναι 
κυρίως γιαυτό!
(Τίτλους των έργων του, μου έστειλε περισσότερα από όσα σας φανερώνω... δεν έχω)


Είχε την ευγένια να μου στείλει αρκετά του αντίγραφα, 
μαζί με τα βιβλία του: "Εμμέτρως 1 "
-το δεύτερο με τον ίδιο Τίτλο, νούμερο  2
μα δεμένο με φωτογραφίες της αγαπημένης του συζύγου Ιωάννας, φιλόλογος εκείνη, της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκείνος, 
μαζί στην ζωή, μαζί και στην δεύτερη έκδοση: 
φωτογραφίες εκείνη
από τον αγαπημένος τους τόπο, 
την Κόνιτσα 
και το υπέροχο περιβάλλον της,
 ποίηση εκείνος.
Σελίδα προς σελίδα, φωτογραφία και ποίημα!

Εμμέτρως 1
2014

Τα θέματά του, πολυποίκιλλα, με ξεχωριστό παραδοσιακό ρυθμό (κάτι που αγαπούσα στο ξεκίνημά μου... όχι τόσο εύκολο αν δεν θέλεις να σε καταχωρήσουν στο... "αρνάκι άσπρο και παχύ..." 
δήθεν ότι είναι βαρετός ρυθμός... 
ΔΕΝ είναι, 
όταν έχεις την πληθώρα του λεξιλογίου και την ικανότητα του Άρη! )

 ... Όμως, μιας και δεν κάνω "κριτική,
αφού ...κριτικός δεν είμαι, παρά 
ευαίσθητη στην ποιότητα αναγνώστρια"..
εσείς, θα τον ανακαλύψετε στο μπλογκ του:
" Άρης Άλμπης"

Στις 12 Μαρτίου, 2015,
έδωσε μια συνέντευξη στον Δημήτρη Γκόκα (από κεί δανείζομαι μια πολύ ενδιαφέρουσα (για μένα) άποψη-απάντηση:
***********
"  Τι είναι ποίηση; Ποιος ο ορισμός της; τον ρώτησε ο κ. Γκόγκας:

Αρης Αλμπης: Ένα κείμενο θα το πω ποίημα 

αν πληροί τις εξής προϋποθέσεις: 

(Εδώ, Υποθέτω, μιλάει ο Εκπαιδευτικός, η Γνώση και οι "νόμοι" της. Υιώτα)

1) να έχει έναν στοιχειώδη ρυθμό, μια μουσικότητα, δε

 μιλώ για αυστηρότητα μέτρου, 

2) να περιέχει  μεστές λέξεις, να αισθάνεσαι την

 καλλιέπεια του λόγου 

3) να είναι απαλλαγμένο από πλατειασμούς, να έχει

δηλαδή κάποια λιτότητα και 

4) να είναι κατανοητό. Να μη χρειάζεται να σπάσεις το

 κεφάλι σου για να καταλάβεις τι θέλει να πει ο ποιητής.


 Ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου, 

λογοτέχνης με όλη τη σημασία τής λέξεως, είχε 

την ευθύτητα να ονομάσει μια σειρά εξαιρετικών του

κείμενων «πεζούς ρυθμούς» και όχι ποιήματα.

                  Υπάρχει και ο όρος στιχούργημα. 

Πολλά ποιήματα έχουν ρυθμό αλλά είναι κάπως φτωχά

στο περιεχόμενο ή μοιάζουν πολύ κοινότυπα.

Τότε μιλούμε για απλά στιχουργήματα.

Υπάρχουν πάντως και ωραία στιχουργήματα.

 Όλα αυτά βέβαια είναι υποκειμενικά. 

Και το μόνο που μένει είναι, αν κάτι αρέσει στον

αναγνώστη. Η κατάταξη σε ποίημα ή πεζό είναι 

θέμα τυπικό. "

*****************


ΥΓ.:Με όλο το θάρρος, θα προσθέσω, Άρη μου, στα 

σεμινάρια που συμπλήρωσα εδώ,

πεζά φορτωμένα με ποιητικές εκφράσεις... τα ονομάζουν:

 "ποιητικά πεζά" και το αντίθετο "πεζογραφημένο ποίημα" .-

****
Αυτά τα ολίγα, για τον Φίλο μας Άρη Άλμπη, -ψευδώνυμο 

για το μπλογκ του και φυσικά για το ποιητικό του έργο-.


             *********                               *********


Στην καρδιά της Αθήνας, 

και συγκεκριμμένα στον  " Ι Α Ν Ο "

στο μπάσιμο του Ιουνίου, θα παρουσιασθεί η εικοσά- 

χρονη και πλέον δημιουργία του Άρη, 

στην εικαστική Τέχνη.

Τα υλικά που χρησιμοποιεί, μαζί με την απίστευτη 

υπομονή του, θα σας αφήσουν άφωνους!


'Οσοι είστε τυχεροί, θα μείνετε απόλυτα ικανοποιημένοι!


Δώστε τους, Μιχάλη και Ιωάννα, 

τα πιο θερμά μου συγχαρητήρια!


Να είστε καλά,

πάντα με Αγάπη και δημιουργία,

Υιώτα





13 σχόλια:

ΕΥΡΥΤΑΝΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ είπε...

Εξαιρετικός εργάτης της τέχνης ο Άρης Άλμπης, επισκεπτόμαστε συχνά το θαυμάσιο ποιητικό του έργο στην ιστοσελίδα του.

pylaros είπε...

Καλή του Επιτυχία, εύχομαι!!!!

Γράφει:
(να είναι κατανοητό.)


χαιρετώ
Γαβριήλ

airis είπε...

Λιτό και όμορφο αφιέρωμα Υιώτα μου, στον εξαιρετικό μας "Άρη"!
Γράφεις: κριτικός δεν είμαι, παρά ευαίσθητη στην ποιότητα αναγνώστρια"
Να τους βράσουμε τους κριτικούς! Ευαίσθητους και ποιοτικούς αναγνώστες χρειαζόμαστε!
Οι προϋποθέσεις που θέτει δε για την ποίηση με βρίσκουν σύμφωνη! :)
Χαιρετώ από τον ηλιόλουστο και ζεστό Πύργο!
Τα φιλιά μου ♥

Άρης Άλμπης είπε...

Πληθωρική ανάρτηση-παρουσίαση!
Ένα θερμό ευχαριστώ, αγαπητή μας Υιώτα.
Για την απλόχερη προσφορά ευγενών αισθημάτων. Για το χρόνο που διαθέτεις.
Ουσιαστικές οι παρατηρήσεις σου για τα ποιήματα.
(Και μια διόρθωση. Εκεί που λέω για το Ζαχαρία Παπαντωνίου η λέξη «κείμενων» έπρεπε να είναι «κειμένων». Το λάθος δεν είναι δικό σου. Το μετέφερες όπως το βρήκες).
Να είσαστε καλά, εκεί στην απέναντι πλευρά. Τους χαιρετισμούς μας.
Θα επικοινωνήσουμε σε λίγες μέρες, με τα νεότερα.
Ευχαριστώ και τους φίλους για τον καλό τους λόγο.

Maria Kanellaki είπε...

Αγαπημένος και επιδέξιος τεχνίτης του λόγου, με κοινωνικές ευαισθησίες και δείγμα γραφής που μας συγκινεί πάντα.
Εξαιρετικό το λιτό αφιέρωμά σου Υιώτα μου!

nikol είπε...

Ενα όμορφοα αφιέρωμα στον αγαπητό μας Αρη που εκτιμώ πολύ για όλρες του τις δραστηριότητες και επιπροσθέτως με τα έργα του που θα εκτεθούν στην Αθήνα!!
Ομολογώ ότι πιο τυχερή δεν θα μπορούσα να είμαι !!! Θα τους συναντήσω και ομολογώ ότι αδημονώ καλή μου φίλη !!!
ΣΕ φιλώ με αγάπη

Paraskevi Lamprini M. είπε...

θερμα συγχαρητήρια... πολύ ενδιαφέροντα έργα!!!
και καλή επιτυχία στην ποιηση και στην ζωγραφική!!!!!!

μάκια Αστοριανή μου...φιλιά στον μικρό και πολλά ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΑΤΑ!!!!!!!!!!!!

Paraskevi Lamprini M. είπε...

https://akrat.blogspot.gr/2016/05/blog-post.html

ανάρτηση για σένα, καλή μου... από τον ακρατ...

με το βίντεο της Κατερίνας...

Αστοριανή είπε...

ΦΙΛΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΟΛΟΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΙ:

Ευρυτάνα μου,

Γαβρίλη μου,

Αριστέα μου

"Να τους βράσουμε τους κριτικούς! Ευαίσθητους και ποιοτικούς αναγνώστες χρειαζόμαστε!
Οι προϋποθέσεις που θέτει δε για την ποίηση με βρίσκουν σύμφωνη! :)
Χαιρετώ από τον ηλιόλουστο και ζεστό Πύργο! ...(ποιον Πύργο, Τι κάνεις εκεί!!!)

ΑΡΗΣ ΑΛΜΠΗΣ:
"...Ευχαριστώ και τους φίλους για τον καλό τους λόγο. (περιμένουμε λεπτομέρειες...)

ΜΑρία μου,

Νικολ μου,

Παρασκευή-Λαμπρινή μου


Λαμπρίτσα μου...

κι άλλοι που μιλήσαμε,

σας ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!!


Και... στου καλού μας Φίλου ΛΑΜΠΟΡΓΙΝΙ (ΑΚΡΑΤ) την ιστοσελίδα,

θα δείτε μια "καλή κουβέντα"

για τις... δικές μου

"αιωρούμενες Ψυχές"..........

*************

Πώς να μην σας ευχαριστήσω όλους!

Εδώ, τώρα, βρέεεεεεεχει και η κουφόβραση;;; βράστα που λένε.

Καλή σας μέρα, αύριο,

Υιώτα

Frezia είπε...

Εξαιρετική τέχνη κρίμα που δεν τον ήξερα,
παίρνει μέρος σε εκθέσεις?
Μου αρέσουν τα έργα του,πολύ περισσότερο
από άλλων δήθεν φτασμένων καλλιτεχνών!
Θα μάθω κι από άλλη πηγή!
Ευχαριστούμε για αυτή την ενημερωτική
δημοσίευση....
Σε χαιρετώ με αγάπη...
Δες στο Μειλ.

Αστοριανή είπε...

OK!
I love you!
Lots of kisses

Κατερίνα Σταματίου - Παπ είπε...

...Σκέφτομαι: Να γράψω να μην γράψω...
Μού 'χεις πολλή "δουλειά" και δεν είμαι στα πάνω μου.
Εν συντομία:
Επιβάλλεται να κάνεις κριτική, τουλάχιστον εσύ, γιατί η γνώμη σου, μέσα απ' την εμπειρία σου, (βραβεύσεις και διαγωνισμούς) μετράει, βοηθάει τον ίδιον τον Καλλιτέχνη, (ποιητή κ.λ.π), τον μαθαίνει και ο κόσμος, κ.λ.π. πολλά.
ΚΑΛΟ είναι, να το κάνεις συχνά, το μπορείς!
Τα θερμά μου συγχαρητήρια και Καλή τους επιτυχία, στα όνειρά τους και στην ζωή τους!

Φιλιά σε όλους σας και ΚΑΛΟ μας Καλοκαίρι!

Αστοριανή είπε...

Φίλη μου,
άργησα να σε δω!

Ο κήπος, κλπ., ξέρεις...
Το θέμα ¨κριτική" είναι δίκοπη λάμα...

Κάνεις φίλους και εχθρούς. Η αλήθεια δεν είναι δεκτή από όλους. Βέβαια, ΤΙ είναι Αλήθεια
θα μου πεις.

Γνώση, τρέχων χρόνος, παράδοση, προσωπική εμπειρία, αποτυχίες, επιτυχίες, γνώση παγκόσμιας γραφής, ... και τόσα άλλα...

Γενικά, θα σε παραπέμψω στο βιβλίο του Σεφέρη, που πρόσφατα το επεξεργάστηκε η Ελευθερία
Μπέλμπα... στο Φέις Μπουκ...

Φιλιά,
Καλό μήνα
Υιώτα