17 Απρ 2020

Χ Ρ Ι Σ Τ Ε Μ Ο Υ ( Πάσχα 1987*)




ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ   *

(ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
σχέδιο Υιώτας. 2020)


Χριστέ μου

Σκιαγραφώ την Μορφή Σου
με διαμάντια της νύχτας,
με αστέρια,
με φως.

Ψηλαφίζω "τον ήλον",
την ελπίδα αναμένω
και λογίζομαι πως

αν ερχόσουν απόψε,
Φωτεινή Παρουσία,

στα τυφλά μας τα μάτια
θα γινόταν το Θαύμα;
ή θα βρίσκαν τον τρόπο
να Σε κάνουν κομμάτια;

(Πάσχα 1987. Βραβείο 7.000 δραχμών, Π.Ε.Λ. Παρουσίαση: ΔΕΛΦΟΙ.)


(Σταυρός στην θάλασσα,σχέδιο Υιώτας. Σεπτ. 2019)

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
Με υγεία,
ΥΙΩΤΑ

6 σχόλια:

akrat είπε...

Καλημέρα. Χρόνια πολλά.
Λοιπόν αυτό το ποιήμα μου άρεσε σφόδρα, ιδιαίτερα ο τελευταίους στίχος, που ανέδειξε ΌΛΟ ΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ του ποιητή

Κυκλαμίνα είπε...

"Σπάζοντας" το "απαγορευτικό", Γιώτα μου, εν έτη 2020, "ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ εκ νεκρών", Γιώτα μου, εις τους Αιώνας των Αιώνων, ΑΜΗΝ!
Χρόνια Πολλά, Χρόνια ΚΑΛΑ, με ΥΓΕΙΑ, σε σένα, σε όλη την αγαπημένη οικογένειά σου και σε ΟΛΟΝ τον κόσμο!
...Φαντάζομαι ότι από τότε, (1987) έχεις Προσευχηθεί χιλιάδες φορές (γιατί περί Προσευχής, πρόκειται) και την "απάντηση" την ξέρεις ήδη, μέσα - έξω σου!
ΚΡΑΤΑ ΓΕΡΑ!
Προχωράμε μπροστά, χωρίς απορίες, ΜΟΝΟ με πράξεις!
Φιλιά καρδιάς και μια παρένθεση: (υπερέβηκα εαυτόν, για να σχολιάσω, μόνο και μόνο, για να μην παρεξηγηθεί η βραβευμένη κάποτε Προσευχή σου και συνάμα, τώρα, ανάγκη σου, τώρα που "πάγωσαν" οι λέξεις, γιατί χάθηκε το αντίκρυσμα.)
"ΚΡΑΤΑ ΓΕΡΑ", αυτό, μόνο!
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΣ, ΞΕΡΕΙ!

Αστοριανή είπε...

Ευχαριστώ ΑΚΡΑΤ,
να είστε καλά πάντοτε. Ευχές Πασχαλινές.

Αστοριανή είπε...

Προχωράμε μπροστά, χωρίς απορίες, ΜΟΝΟ με πράξεις! ... Κυκλαμίνα
***

Χρόνια Πολλά, ακόμη μια φορά... Φίλη μου. Οι ευχές, αυθόρμητες.

Η ..."βραβευμένη κάποτε Προσευχή σου"/μου
δεν γράφτηκε από ματαιοδοξία, Φίλη μου. 'Αλλωσε, ήμουν τυχερή πάμπολλες φορές, και σε άλλα είδη του Λόγου, σε διαγωνισμούς, αμφότερα στην Αγγλική ως και στην Ελληνική. Η συμμετοχή μου ήταν ένας τρόπος "δραπέτευσης" από τον κλειστό χώρο μου εις την "ξένην" και ο πλέον "κατωχυρωμένος μισεμός μου", για την Πατρίδα.
Μια προσπάθεια να φωνάξω:
"Πατρίδα μου, Υπάρχω. Σε αγαπώ και ΖΩ με την γλώσσα που μου έμαθες, όπου κι αν ευρίσκομαι..."

Πολλοί, με "καταδίκασαν", πολλοί -ίσως- με ειρωνεύτηκαν..., άλλοι με χτύπησαν πισώπλατα...
όμως, η Ελληνική ψυχή μου ΔΕΝ υποχώρησε... Άλλος τρόπος "φωνής μου" δεν υπήρχε.

Μπορεί να πάγωσαν οι λέξεις, με την παρούσα εγκληματική κατάσταση.

Μου θύμησες τον καιρό της "Χρυσης Εποχής του Περικλέους..." Τότε, "Έφταιγαν οι Θεοί που ίσως δεν τους άρεσε η ...πανέξυπνη Ασπασία..." κι έστειλαν την θανατηφόρο επιδημία... με το άδικο θάνατο του ίδιου τους του Βασιλιά ... ίσως...

Τώρα,
ΠΟΙΟΣ φταίει:

Κάποια στιγμή, η Υιώτα, θα φύγει... Άλλωστε, όλοι οι ηλικιωμένοι θεωρούνται βάρος περιττό...
Τα "χαρτιά" -ακόμη και τα βιβλία-, θα μουχλιάσουν.
Οι αντιγνωμίες, όσων μείνουν, δεν θα σταματήσουν, όπως και οι παραλογίες, όπως και τα ύπουλα συμφέροντα...
Σταμάτησε και σκέψου ΠΩΣ συμπεριφέρονται ΟΛΟΙ, σε όλο τον κόσμο...
Σκέψου, αν αντέχεται, ο περιορισμός, μαζί κι εκείνος της σκέψης, η άγραφη φυλάκιση, η απομάκρυση από την αγάπη, η οικογενειακή απόσταση, η απομάκρυνση.η κοινωνική επαφή, .. κλπ
ωσπου να αρχίσει -ο Θεός να μη το δούμε- η ΕΚΔΙΚΗΣΗ... ό ένας ενάντια στον άλλο, όποιος κι αν είναι, όπου κι αν είναι...

Μια μικρή-ξεχωριστή διάκριση σε κάποια από τις μικρές μου προσπάθειες για να ακουστεί η Ελληνική Φωνή μου, ... ήταν σκόπιμη αιτία αναφοράς στα χρόνια του κάποτε, και στις εξωφρενικές ΩΡΕΣ του σήμερα ...

Μόνο υπεροψία δεν ήταν...

Σε ευχαριστώ για την ευκαιρία να συζητήσω απόψεις μου, έστω λίγο μαζί σου, κι άσε τους "άλλους"= να ζουν στον κλειστό τους κόσμο...

Πάντα με την καθαρή φιλία μου, και με καθάριες Πασχαλινές ευχές.


*********************
Σημείωση:
Στην παρούσα ανάρτηση, ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΒΑΛΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ
και αντί για την " άνθινη δημιουργία της Ταφής, έργο δικό μου, που δημοσιεύτηκε και στο Φ. Μπουκ με το ανάλογο Ποίημα-
έβαλαν
'εναν περίεργο πλαγιαστό οβάλ κύκλο (!!!)

που ΔΕΝ έχω ιδέα ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ να σημαίνει...

Αν -για κάποιο τεχνικό λόγο- δεν τυπωθηκε η εικόνα,

ΓΙΑΤΙ δεν εμφανίστηκε ένα κενό;;;;;;;;;;;;;

Έχεις μια-κάποια ιδέα, μιας και είσαι πολυ πιο καλή από μένα σε αυτές τις τεχνικές λεπτομέρειες;;;;;;;;;;;;;
Ή -μπορεί- κάποιος άλλος να μου δώσει μια απάντηση;;;

Ϊσως, στην επομένη ανάρτηση να συμπληρώσω ό,τι λείπει...

Σε ευχαριστώ
και σε φιλώ.
¨Αστοριανή"

Κυκλαμίνα είπε...

Κάποιες απαντήσεις και συνδέσεις τις έγραψα στο παρελθόν.
Να είμαστε ΚΑΛΑ, να ξανασυμπληρώσουμε στο μέλλον, ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ!
Εκεί: http://astoriani2.blogspot.com/2016/04/blog-post.html

Αστοριανή είπε...

Thank you!!!!!