1 Φεβ 2016

ΚΑΛΟ ΦΛΕΒΑΡΗ... με ένα μου ποίημα στην Μελίνα



(Η φωτογραφία, παλαιότερη αντιγραφή από Ιστοσελίδα...)
Το ποίημά μου εμπνευσμένο πιο παλιά...
αφιερωμένο στην Καναδέζα φίλη Μαίρη Υπερείδου-Χατζή...



ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ  

Η Αθήνα, σου έδωσε την φλόγα της
κι εσύ, γοητεία την έκανες, κι έρωτα.

Η Ελλάδα, σου χάρισε τους μύθους της 
κι εσύ, λαμπερό στεφάνι τους φόρεσες.
Με την φωνή σου, ιέρεια θύμιζες
σε χορικό αρχαίο, ζωντάνευες
τα μαρμαρόκτιστα θέατρα.

Με το πάθος σου, τα κλεμμένα μας μάρμαρα,
ζωή απέκτησαν και πόθο! 
Το γνήσιο δάκρυ σου,
διαμάντι κύλησε στην καρδιά του κόσμου.

Ο Παρθενώνας, λαχτάρησε στο δικό σου όραμα.

Οι Θεοί, το τραπέζι ξανάστρωσαν,
πανέτοιμο για της Μεγάλης Επιστροφής την ώρα.

Δυναμικός ο αγώνας σου.
Η παρουσία σου, φωτεινή αστραπή στην Ιστορία.

Η έλλειψή σου, κεραυνός τρανταχτός,
σ’ ανθισμένα όνειρα.

Στο μέγα πάθος σου, ένα μόνο ξέχασες:

Η  ψεύτικη Μακεδονία ήταν επικίνδυνα κοντά,
κι εσύ, ψηλά κοιτάζοντας,

ασυλλόγιστα, την προσπέρασες!

Τώρα παράσιτο μένει, σαν βέλος βουτηγμένο
στο κώνειο, καρφωμένο στον περήφανο νου 
και

στην καρδιά, την ευαίσθητη!


ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ,
Φίλες και Φίλοι μου.
Πάντα
με την  Αγάπη μου,
Υιώτα

20 σχόλια:

akrat είπε...

ΚΑΛΌ ΜΗΝΑ

μας λείπει το ταμπεραμέντο της η πνοή της

Ελένη Φλογερά είπε...

Στο υπέροχο ποίημα σου αποτυπώνεις όλα όσα ήταν-είναι η Μελίνα. Ο πόθος της για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα είναι η επιθυμία όλων μας.
Καλό μήνα!

pylaros είπε...

Καλό Μήνα,
Ωραία πατριωτική αληθινή η συμβολή σου,
Αλλά οι Άγγλοι ποτέ δεν μου άρεσαν είναι τρομερά υπερόπτες ζουν στον δικό τους κόσμο, αυτόν που νομίζουν ότι τους ανήκει...
χαιρετώ

Γαβριήλ

Αστοριανή είπε...

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
φίλε Άρη!

Με θάρρος και θράσος, από θέσεως ισχύος... θα τους τα έψελνε.
Χαιρετισμούς,
Υιώτα

Αστοριανή είπε...

.... είναι τρομερά υπερόπτες ζουν στον δικό τους κόσμο, αυτόν που νομίζουν ότι τους ανήκει...
ΓΠ

Γαβρίλη μου,
το αιώνιο χρήμα (των άλλων...) τους δικαιώνει...
Εδώ (στην πατρίδα εννοώ), οι δικοί μας έχουν μετατραπεί σε... αυτό το είδος άστα, θα με "φάνε!"
Φιλιά,
Υιώτα

Αστοριανή είπε...

Αγαπητή Ελένη Φ.

Ευχαριστώ για την επίσκεψη.

Και για τις απόψεις σου.

Αυτή, γνώριζε την Άρνηση... μα είχε πλάτες τον Ντασσέν... Μπορούσε και πιο πολλά, αλλά οι "..λοτούμπες" ήταν πιο εύκολη λύση...
Σε φιλώ, Υιώτα

nikol είπε...

Καλό μήνα να έχουμε !! Αλήθεια Γιώτα μου με απέραντο πατριωτισμό γραμμένο το ποίημα για μια γυναίκα που αγάπησε την Ελλάδα με πάθος και ενθουσιασμό !!!
Τα φιλιά μου

Άρης Άλμπης είπε...

Διαμαντένιοι στίχοι γι’ αυτήν την ενθουσιώδη Ελληνίδα! Ένας αγνός, περιεκτικός ύμνος.
Πράγματι θύμιζε «ιέρεια σε χορικό αρχαίο» κι ήταν η παρουσία της «φωτεινή αστραπή στην Ιστορία».
Εμφανής η απουσία τέτοιων πνευμάτων στη σημερινή μας σκοτεινή σκηνή τής πολιτικής μας ζωής. Τι θα μπορούσαν να πουν σήμερα εκείνα τα υποκείμενα που, μόλις ανέλαβε το υπουργείο, επιδόθηκαν σε λοιδορίες και ελεεινά ευφυολογήματα; Μπόρεσαν άραγε στα χρόνια που πέρασαν να ανεβάσουν το επίπεδό τους για να κατανοήσουν τον έξοχο στίχο σου:
«Το γνήσιο δάκρυ σου,
διαμάντι κύλησε στην καρδιά τού κόσμου»;
ΥΓ. Πολλή σωστή η αναφορά στην ψεύτικη Μακεδονία και στο παραμένον παράσιτο.
Να είσαι καλά, αγαπητή μας Υιώτα.

Αστοριανή είπε...

μια γυναίκα που αγάπησε την Ελλάδα με πάθος και ενθουσιασμό !!!...Νικόλ

...είναι που βρέθηκε πλάι της και ο κατάλληλος άνδρας... Νικόλ μου!

Ευχαριστώ για την επίσκεψη,
Υιώτα

Αστοριανή είπε...

Ενθουσιώδης, Άρη μου,
για την
από καρδιάς έμπνευσή μου... Ευχαριστώ.

Λες, να είμαστε του...παλιού, καλού (!!!;;;) καιρού;
Ή

σαν εκπαιδευτικοί
μείναμε μόνο με τις "αυστηρές" μας πεποιθήσεις...

Πόσο άλλαξαν τα χρόνια,
Φίλε μου!

Καλά να είστε, με ανοιξιάτικη καρδιά!
Σας εκτιμώ, και τους δυο σας,
πάντα με αγάπη,

Υιώτα

airis είπε...

Καλώς σε βρίσκω κι εγώ Υιώτα !

Υπέροχοι στίχοι για να περιγράψουν μια τόσο φωτεινή προσωπικότητα.
Πραγματικός ύμνος :))
Η περιγραφή σου ως ιέρεια σε χορικό εξαιρετική!
Πολλά φιλιά
Αριστέα

Frezia είπε...

Είταν και είναι το ίνδαλμα μου,κάθε εκατό
χρόνια γενιέται μία τέτοια γυναίκα,
καλλιτέχνης, πολιτικός, αγωνήστρια.
Θυμάμαι λίγους μήνες μετά το θάνατο της
βρέθηκα στην Αθήνα και θέλησα νά επισκευτώ
τον τάφο της,το έκανα κι ας με ειρωνεβόταν
κάποιος ξάδελφος.
Το ποιήμα σου για την Μελίνα με συνεπήρε!!!
Καλημέρα σε σ'ένα και καληνύχτα σε μ΄ένα!

Αστοριανή είπε...

Καλώς ήλθες, Αριστέα μου.
Καλόδεκτη ομορφιά.
Δεν θα χαθούμε, αφού με μια ...ίριδα περπάτησα, μόλις 8 μηνών.

Καλό σας μήνα.

Με εκτίμηση,
Υιώτα

Αστοριανή είπε...

...Φρέζια μου,
κάθε φορά που οι..."ροδο-παραγωγοί" φτιάχνουν ένα νέο, θεσπέσιο ρόδο, του δίνουν όνομα κάποιας ή κάποιου ξεχωριστού ατόμου... Τιμή για το άνθος μα μεγαλύτερη για το πρόσωπο που πρόσφερε σημαντική προσφορά στην ανθρωπότητα. Βέβαια, οι απόψεις συχνά διαφέρουν κι εκεί είναι το ενδιαφέρον τους.
Την Μελίνα, την Μελίνα του ελληνικού λαού, "πολλοί αγάπησαν",,, κι η Ιστορία της έχει δώσει υψηλή θέση.
Θα ήθελα να είχε τελειώσει ορισμένα σοβαρά θέματα... κι ας πληγωνόντουσαν τα αβρά της δάχτυλα από τα μεγάλα αγκάθια... Ίσως η Μοίρα δεν της τα ¨΄εδωσε¨ όλα! Ίσως, μια νέα Μελίνα θα ακολουθήσει... την έχουμε ανάγκη, γλυκιά μου Ελίζαμπεθ.
Πάντα με την αγάπη μου,
Υιώτα

Σταυρούλα Δεκούλου είπε...

Εξαιρετικό ποίημα. Με χαρά και τιμή αγκαλιάζω το αντάμωμά μας. Καλό σαββατοκύριακο και καλές διαδρομές στων λογισμών τη ρότα !! Έχετε δίκιο, ο κύριος Λέρτας, θα είναι αρωγός μοναδικός στη σχεδίαση μιας ακόμα πιο λαμπρης πορείας για την ΠΕΛ.

Με εκτίμηση,
Σταυρούλα

Αστοριανή είπε...

...λείπω τόσα χρόνια. Όταν επέστρεφα στην Αθήνα, φιλοξενούμενοι στους φίλους μας, Αγ. Μελετίου..., πάντα ερχόμαστε... ίσως και το πρόσφατο βιβλίο μου να έχει ήδη καταχωρηθεί στην Βιβλιοθήκη σας...

Καλή χρονιά σε όλους,
επιτυχία στον κ. Λέρτα,

αγαπητή μου Σταυρούλα,

χάρηκα,

Υιώτα

Dennis Kontarinis είπε...

Υιώτα μου υπέροχη η ζωγραφία σου που στήνει μπροστά στα μάτια όλων μας την Μεγάλη Μελίνα του Ελληνισμού.
Υπέροχο το ποιήμα σου.
Νάσαι καλά.

Paraskevi Lamprini M. είπε...

πολύ όμορφο... Αστοριανή μου κάποιοι άνθρωποι ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ!!! Κι η Μελίνα... ήταν... !!!

καλό βράδυ... μοναδική μου φίλη!!!!
ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΑΤΑ!!!!!!!!!!!!!!!!

Αστοριανή είπε...

Α! Ντένη μου!

¨Ενα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

Εσείς να είστε καλά, όλοι.

Υιώτα

Αστοριανή είπε...

Λαμπρίτσα μου,

...πες μου τον Φίλο σου να σου πω ποιός είσαι... Αυτό, βέβαια, για την μοναδικότητα της φιλίας...

Καλή Εβδομάδα,
Φιλιά,

Υιώτα