20 Μαρ 2018

... ΑΝ ΕΛΘΕΙΣ ΦΟΡΤΩΜΕΝΟΣ Π Α Τ Ρ Ι Δ Α ΣΤΑΜΑΤΑ ΣΤΟ ΚΑΤΩΦΛΙ ΜΟΥ ...



Αν έλθεις φορτωμένος  Π Α Τ Ρ Ι Δ Α 



...                                 σταμάτα στο κατώφλι μου...
μπορεί να δανειστούν
λίγο γαλάζιο
τα μαύρα μάτια μου...      
                                                             (Υιώτας Στρατή)

Κι ήρθε! Πράγματι "φορτωμένη Πατρίδα" 
η "πολυπόθητη Ανθολογία" της Ε.Ε.Λ.Σ.Π.Η., η 5η, παρακαλώ! 404 σελίδες, γεμάτες ξενιτειά, πόνο καρδιάς κι έμπνευση...

Δεν πρόφτασα να την διαβάσω. Απλώς, τη φυλλομέτρησα. Οικογενειακές και φιλικές ασχολίες, τα ζωηρά μωρά μας, οι θύελλες του Μάρτη (αλήθεια, πού είναι ο Μάρτης της Ελλάδας; Οι ...μυγδαλιές θα δέσουν μύγδαλα και οι ροδακινιές ροδάκινα... κι εμάς, εδώ, μετά βίας αρχίζουν να μπουμπουκιάζουν μαγεμένες με τον επισκέπτη Ήλιο ... όσο για τις ακριβοπληρω-μένες τριανταφυλλιές... ούτε να το σκέπτομαι!Απόψε,
η χιονο-θύελλα
να μη μου κάψει τα πρώτα ματάκια τους... και να βουρκώσουν τα δικά μου...
Τα σχολεία δεν θα ανοίξουν πάλι,
οι πόρτες μας θα σφραγιστούν με χιόνι... κι άντε πάλι από την αρχή...)

Όμως,
η ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ είναι εδώ και...περιμένει!
Δώρο ξεχωριστό,
στην ΗΜΕΡΑ ΠΟΥ "ΕΟΡΤΑΖΕΙ Η ΠΟΙΗΣΗ!"
Μια ξεχωριστή συγκομιδή της Ελληνικής σκέψης έξω από την ΠΑΤΡΙΔΑ...   γεμμάτη "ΠΑΤΡΙΔΑ".

Σας σκέπτομαι, σας "επισκέπτομαι, όταν ξεφεύγω..." και με μια φωτο-σύνθεσή μου,
σας καληνυχτίζω (11.50 πριν τα μεσάνυχτα!).


(Φωτο-σύνθεση Υιώτας, 2017)






17 σχόλια:

Άρης Άλμπης είπε...

Ανθολογία φορτωμένη Πατρίδα.
Έλληνες Λογοτέχνες των Πέντε Ηπείρων,
αν και βρίσκεστε μακριά, έχετε μονίμως στο νου σας στην Πατρίδα και την τιμάτε, διατηρώντας την Ελληνική μας Γλώσσα, τη Μητέρα μας!
Να είστε καλά να συνεχίζετε.

Αστοριανή είπε...

Αρη μου!

Ευχαριστώ.

Μπορεί η "Μητριά" να είναι πλέον στο αίμα μας... μα της "Μάνας" η πρώτη ανάσα είναι η ζωηφόρος. Αυτή είναι ο μαγνήτης, η Ζωή μας....

Φιλιά και στην υπερ-δραστήρια σύζυγο,
Καλή Σαρακοστή
και υγεία,
Υιώτα

magda είπε...

Αγαπημένη μου Υιώτα,
Με συγκίνησε πολύ ο πρόλογος σου! Οι λίγες γραμμές σου, κρύβουν άπειρα συναισθήματα, νοσταλγίας, πόνου και αγάπης προς την πατρίδα μας!
Θα έρθει κι εκεί η άνοιξη, δεν πειράζει που θα αργήσει λίγο...
Φτάνει που είστε όλοι καλά, αυτό μετράει...
Σας στέλνω όλους μια μεγάλη αγκαλιά και πολλά φιλιά!

Frezia είπε...

Ο λόγος σου αποπνέει πατριωτισμό κι αγάπη για
την Ελλάδα μας!
Οι τριανταφυλλιές θα ανθήσουν πάλι στον καιρό τους
κι εδώ ο καιρός δεν τις ευνοεί,μερικά κλαδάκια
έχουν πετάξει μόνο,η άνοιξη αργεί φέτος.
Ολα θα γίνουν κι όλα καλά θα πάνε ας καλομελετάμε.
Εύχομαι το καλύτερο για όλη σου την οικογένεια,
Με αγάπη και φιλάκια...

ΕΥΡΥΤΑΝΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ είπε...

Στα ξενιτεμένα αδέρφια μας, απανταχού της γης, χαρίζω με αγάπη αυτό:

==============

"Ξέρω ξενιτεμένε μου αδερφέ, ότι μέρες που είναι, η σκέψη σου φτερουγίζει σ’ εκείνο το καπνισμένο φτωχοκάλυβο με τα σφαλιστά παράθυρα και τη χορταριασμένη αυλή. Βλέπεις, ο νους δεν γνωρίζει σύνορα μήτε φραγμούς κι ας κάνει πολλές φορές επίμονες στάσεις στα κρύα λιμάνια των αποχαιρετισμών, στα λευκά σαν φτερά αγγέλων μαντήλια, στην τρεμάμενη αγκαλιά της μάνας, στα απαλά ροδοδάχτυλα της κοπελιάς που δεν έλεγαν να ξεγλιστρήσουν μέσα από το δικό σου το χέρι…

Πάει καιρός που πήρες των οματιών σου για τα σκλαβοπάζαρα της ξενιτιάς, στην Αμερική, στον Καναδά, στην Αυστραλία, στη Γερμανία. Και η Ελλάδα των «νικητών», των καταστροφών, των διωγμών, της ορφάνιας και της φτώχειας, χάραξε και το δικό σου πικρό δρόμο του μισεμού. «Ποτέ δεν απόσωσες ακέριο έν' άσπρο καρβέλι χαράς στη ζωή σου» που λέει κι οδικός μας ο ποιητής, ο μπάρμπα Μιχάλης μας. Και το γύρεψες αλλού, μακριά. Ξεμάκρυναν και τα χρόνια, γιόμισαν βάτα κι αγκάθια οι δρόμοι της επιστροφής. Βλέπεις, υπάρχουν κι άλλοι «Γολγοθάδες», πιότερο γήινοι κι απόλυτα ανθρώπινοι. Είναι αυτοί που ο σταυρός του προσωπικού μαρτυρίου δεν περνά μέσα από τας γραφάς, αλλά από φωτεινές λεωφόρους με πανύψηλους ουρανοξύστες...."

(Απόσπασμα από ανάρτηση του "Ευρυτάνα ιχνηλάτη" - Απρίλης 2013)

Κυκλαμίνα είπε...

Έχω έρθει δυο φορές...
Την τρίτη, ελπίζω να μπορέσω να αρθρώσω λέξεις.

nikol είπε...

Εκεί μακριά καλή μου φίλη η νοσταλγία για την Πατρίδα είναι βαθιά ριζωμένη μέσα σας και αυτό με συγκινεί όταν υπάρχουν αυτοί οι Ελληνες !! ΣΕ φιλώ!!

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

...Δεν ξέρω πως τα καταφέρνεις, Γιώτα μου και πάντα προκαλείς δυνατές συγκινήσεις...!
Κάτι σαν το λεωφορείο που παίρναμε κάποτε χαπάκι, για τις πολλές στροφές!
Να είσαι ΚΑΛΑ, τόσο εσύ, όσο και όλοι οι ξενητεμένοι μας Έλληνες!
Με καλύπτουν οι φίλοι σου.
ΚΑΛΟΤΑΞΙΔΗ η 5η Ανθολογία!
μαζί μ' ένα "γιατί;" τόσο θλιμμένο εξώφυλλο;
Πού κρύφτηκε η ελπίδα μας, πως η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει;
Αγάπη και φιλιά σε όλους σας!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!

Paraskevi Lamprini M. είπε...

κουτσούνα μου όμορφη, αστέρι της καρδιάς μου

όμορφες ποιητικές στιγμές βλέπουμε... κοντά σου...

χρόνια πολλά , να ζήσει η Ελλάδα μας... κι απανταχού οι Έλληνες...

καλές επιτυχίες σε όλους

σε γλυκοφιλώ...

Αστοριανή είπε...

Μάγδα μου,
ΕΣΥ ξέρεις πως αισθάνομαι. Κι αυτό, δεν το ξεχνώ. Τρεχω στα... αποθηκευμένα σου και... καταλαβαίνεις τα υπόλοιπα.... Χίλια σου ¨Ευχαριστώ"

Σήμερα, μαλλον όλη την εβδομάδα κυρίως, έχουν γενέθλια τα δυο εγγόνια μας... 3/28 = 7 ετών και 3/31 το μωρό ενας χρόνος χαράς..!!!
¨οσο για την 25 Μαρτίου... η πρωτοκόρη μας¨Χαρά (που μας έφερε χαρά...)=Ευαγγελινα. με τις δικές της να έχουν Αντζελα-Εμπι και Αντζελα-Ελις

Ενας Μάρτης
γεμμάτος γιορτές.

Μόνο το... κομπιούτερ τα μπερδεύει μαζ'ι μου...

Σας αγαπώ πολύ.

Υιωτα

Αστοριανή είπε...

Εύχομαι το καλύτερο για όλη σου την οικογένεια,
Με αγάπη και φιλάκια... ΦΡΕΖΙΑ ΜΟΥ!!!!!!!

ΔΕν σας ξ'εχασα... το "μηχανιμα φταίει.."

Αν, Φίλη μου

πας και διαβάσεις αιτίες αργοπορίας μου...

Θα με δικαιολογ'ησεις, ελπίζω.

Σας αγαπώ πολύ, Υιώτα

Αστοριανή είπε...

ΕΥΡΥΤΑΝΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ είπε...
Στα ξενιτεμένα αδέρφια μας, απανταχού της γης, χαρίζω με αγάπη αυτό:

...και περιμένεις ακόμη, να σκουπίσω τα καυτά μου δάκρυα;;;;;;;; Ευρυτάνα μου, ακριβέ λεβέντη στις δημιουργίες σου...

Πόσα να σου ευχηθώ!

Σήμερα, που "τα κατάφερα" να μπω στο "μηχανάκι" -που το λέι κι ο Δημήτρης μου...
Θα ΠΑΡΑΚΑΛΕΣΩ

να διαβάσετε

από της ΜΑΓΔΑΣ την απάντηση, ευελπιστώντας να με δικαιολογήσετε για την "απρεπή" καθυστέρησή μου...

Σας αγαπώ,

και θα... σας δω...

Υιώτα

Αστοριανή είπε...

Κυκλαμίνα μου...

Εσύ τα ξέρεις πιο κλειστά...

Θα προαπαθήσω να μιλήσουμε... Ευχαριστώ,

Σας αγαπούμε,
Υιώτα

Αστοριανή είπε...

ΝΙΚΟΛ μου,

Ευχαριστώ που με θυμάσαι με Αγάπη.

Δες πιο πριν,
απάντηση της ΜΑΓΔΑΣ

και θα καταλάβεις...

Σε φιλώ,

Υιώτα

Αστοριανή είπε...

πως η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει; ...Κατερίνα


..όμως, εμείς αργοπεθαίνουμε,
Φίλη αγαπημένη...

Το εξώφυλλο,

το διάλεξε ο ΒάΙος... Θα τα πούμε ξεχωριστά...

Φιλιά,
Υιώτα

Αστοριανή είπε...

κουτσούνα μου όμορφη, αστέρι της καρδιάς μου

όμορφες ποιητικές στιγμές βλέπουμε... κοντά σου... Παρασκευή Μ.

Λαμπρίτσα μου,
Να που ακολουθείς την ΠΟΙΗΣΗ κι εσύ!

Είναι οι ευαισθησίες μας, Φίλη μου... και συνέχιζε...

Σας σκέπτομαι πάντα με Αγάπη,
Φιλιά, πολλά...
Υιώτα

Paraskevi Lamprini M. είπε...

Χρόνια τους πολλά !!!
🎹💟💗💖💜