21 Φεβ 2014

Από την Ιωλκό στην Κολχίδα (ΣΟΤΣΙ !!!)

                                          Από τη συλλογή: Κρυστάλλινα Όνειρα.   Υιώτα
( Τριήρης του πάγου (!!!) από τη θύελλα της 8ης του Φλεβάρη, .14)

                                                             ====  ++++++  ====

Ιωλκός-Κολχίδα(Σότσι) = Όλβιες Ώρες

Ξεκίνησαν
οι Έλληνες του τότε κόσμου, από τη Γη των Αθανάτων,
στοχεύοντας την Εύδιο Ακτή της Δυναστείας των Πάγων.
Τύφλωναν οι ασπίδες τους τον υπερόπτη Ήλιο.
Προσκαλούσαν κάθε νύχτα την ανοχή της Σελήνης.
Πενήντα αγέρωχες Τριήρεις,
με κουπιά που ανάσαιναν ικμάδα, ανακάτωναν
τα σωθικά του Αιγαίου.
Προκαλούσαν τον Ποσειδώνα. Θυσίαζαν
τη ψυχή τους στην εύνοια των Θεών. Προχωρούσαν
για το υπερπόντιο ταξίδι της αιωνιότητας, ακάθεκτοι.

Με ούριους ανέμους, με μίση και θεϊκές υποσχέσεις,
αποχαιρέτησαν την Ιωλκό, διάβηκαν τον πόντο της Έλλης,
πλεύρισαν στις ανάσες της Μαύρης Θάλασσας κι ακούμπησαν
την Ελπίδα πάνω στην αχόρταγη λαχτάρα της κυριαρχίας
του Χρυσόμαλλου Δέρατος.
Η θρυλική πλέον Κολχίδα, έδωσε ακόμη μία μάχη
για να λούζεται στο φως της Ιστορίας.

Θεϊκές εύνοιες μαζί κι αντιζηλίες, ήρωες αδιάφανοι ή και ημίθεοι,
Μύθοι αιμάσσοντες, κερήθρες αιώνιες της παγκόσμιας Δόξας μας,
αναστήθηκαν σε ουρανομήκη αναβίωση
στην Κολχίδα, το εύμνημο Σότσι του σύγχρονου κόσμου.

Τυχερή να ζω την Τέχνη στην τελειοποίηση των αθλημάτων,
την αγωνία των αθλητών, στην μαγεία των Θεσμών
της γείτονος Ήλιδας, όπου αναβιώνουν δραματικά στην αγκάλη

της αρχαίας Κολχίδας.
====  ====

Φίλες και Φίλοι,
Καλή εβδομάδα.
Σας σκέπτομαι, στην ομιχλώδη μοναξιά μου,
Υιώτα

28 σχόλια:

Κική Κωνσταντίνου είπε...

καλημερα φιλη μου!
ευχομαι να περνας ομορφα!
καλο σκ να εχεις!
φιλακια!

Ελενα Λ. είπε...

Καλημέρα Γιώτα μου πολύ ωραία μας ξεκίνησες την μέρα!
Την καλημέρα μου και δεν είσαι μόνη αν κοιτάξεις καλύτερα!
Πολλά φιλιά!

Dennis Kontarinis είπε...

Υιώτα μου καλή σου μέρα.
Ελπίζω πως περάσαμε τα χειρότερα.
Νάσαι καλά.

pylaros είπε...

Μα και ο πάγος το σχήμα του μοιάζει με εκκλησια γοτθικού ρυθμού.

Όμως είναι αυτός που μας τυρανά, αυτός που μας έχει κλεισμένους μέσα, πάνε σχεδόν δυο μήνες κι από μακρυά φαίνεται τόσο όμορφος,
Αγαπητή μου Υιώτα

Την καλησπέρα μου,
χαιρετισμούς

Γαβριήλ

Paraskevi Lamprini M. είπε...

κι εμείς... τυχεροί που σε έχουμε φίλη... ΓΙΩΤΑ μου γλυκειά!!!!.... τι ωραίο το ποιημά σου... η φώτο... ΑΨΟΓΗ!!!...
και... εγώ σε σκέφτομαι... στο βροχερό βράδυ της Πόλης μου...
καλό σου βράδυ!!!!! χαιρετίσματα!!!!!!

Αστοριανή είπε...

Καλημέρα! Καλή 'βδομάδα.
και...
άντε πάλι με χιόνια!!!!!!!!

Φιλί,
Υιώτα

Αστοριανή είπε...

Καλή ΄βδομάδα,
Έλενά μου!

Ευτυχώς που ήλιος μας
είναι ο εγγονός μας!

Σε φιλώ,
Υιώτα

Αστοριανή είπε...

Ντένη, παλικάρι,

ποιά περάσανε!!!

Απόψε κι άλλο χιόνι!
Ευτυχώς, που δεν έκανε σεισμό!!!!
Υιώτα

Αστοριανή είπε...

Γαβρίλη μου,

δεν μ' έφτανε το κρύωμα...
μα μισο-κουκουλωμένη, έτρεξα εκείνη την ημέρα να ...αποθανατίσω τα καμώματα της θύελλας.

(για να τα "ακούσω" από το έτερον ήμισυ...)

Εδώ, σκέφτηκα να το "δέσω" με το ποίημα...

Είδες το φαντασμαγορικό κλείσιμο των Αγώνων;;;!!!!!!!!!!!

Και η Σημαία μας!!!!!!!!!!
ΕΥΤΥΧΩΣ!
Από δω και πέρα θα έχω μεγαλύτερο σεβασμό στους Ρώσσους!

Χαιρετισμούς,
Υιώτα

Αστοριανή είπε...

Λαμπρίτσα μου,
Καλή εβδομάδα!!

Είχα και το μωρό μας
μας λάμπρυνε την ομίχλη
μας τρέλλανε με ερωτήσεις,

μα τον χαρήκαμε.

Φιλάκια,
Υιώτα

© Piedade Araújo Sol (Pity) είπε...

the photo is very beautiful.
thank you!

:)

Frezia είπε...

Καλησπέρα αγαπημένη Γιώτα,
λες οι σημερινοί κάτοικοι του
Σότσι να έχουν κάποια σχέση με
τους...αργοναύτες μας.
Η φαντασία μου καλπάζει.
Εύχομαι να περάσετε όλοι σας
ήρεμα κι ευχάριστα το τριήμερο
της αποκριάς!
Σε φιλώ...

Αστοριανή είπε...

Hi, Dear Pie.!
Thank you for posting on my blog.
Your pictures
are so exceptional, too.
Most of mine are done in my scan...

I wish you well,
Love,
Yiota

Αστοριανή είπε...

FREZIA μου!

Η φαντασία σου πάει στη σωστή κατεύθυνση!
Ναι!
Διότι σε αρχαία κείμενα, όπου αναφέρεται η Αργοναυτική Εκστρατεία,
αναφέρεται ότι μιλούσαν ίδια γλώσσα και δεν είχαν διαφορές στη θρησκεία.
Η πελώρια ακτή ήταν φιλική μαζί τους κι έμεναν εκεί, δημιουργώντας, επί πλέον
διότι είχαν μεγάλη εμπορική κίνηση... κ.λ.π.

Απόρησα όταν είδα ότι ΔΕΝ προωθήθηκε αυτή η ευκαιρία, από τους έλληνες εννοώ,
διότι
αν το καλοσκεφτείς,
η Ελλάδα _μέσω των Ολυμπιακών- πήγε μετά από τόσα χρόνια σε "γνώριμα χώματα"
και
όταν
στο κλείσιμο των Αγώνων
έβλεπα την Ελληνική Σημαία
να ανεμίζει ανάμεσα
στις άλλες δύο,
τα μάτια μου έτρεχαν βροχή!!!

Επί πλέον, γιατί έχουμε τα χιονοδρομικά στην Ελλάδα;
Για φιγούρα;
ΠΟΥ ήταν έστω κι ένας έλληνας
να αγωνιστεί
-κι ας μην έπαιρνε πρωτιά...-
έτσι, για να ακουστεί
η χώρα μας,
Ελισάβετ μου!!!!!
Α! Είμαι τόσο απογοητευμένη,
και μετά λένε φταίει η κρίση...

Πολλά σου έγραψα,
Φίλη μου,
μα είδα κι άλλους "συναδέλφους"
που απέφυγαν
να δώσουν "άποψη"
λέγοντάς μου στο τηλέφωνο, ότι ήταν "δύσκολη ποίηση!!!"

Μα, μόνο ο τίτλος
το λέει ξεκάθαρα!!!!!!!!!!!!!!!!!

Σε κούρασα, Φίλη μου,
Καληνύχτα,
και Καλό Σαββατοκύριακο.
Υιώτα

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Γιώτα μου, Καλόν Μήνα, Καλές Απόκριες για σήμερα και Καλή Σαρακοστή!
Δεν την είχα εγκαίρως αυτή σου την ανάρτηση, γιατί μ' έχει ξεμυαλίσει το Φεις, σε "βλέπω" κι εκεί.
Όταν την είδα προχθές τα ξημερώματα, κατασυγκινήθηκα με τους "συνδυασμούς" σου και έτρεξα να επιλέξω βιντεάκια για να σου ανταποδώσω το δάκρυ, χωρίς να μπω στα σχόλια και να σου γράψω.
Ήταν και "παραφορτωμένη" η μέρα, Έφυγε και μια αγαπημένη γιαγιά, άργησα!
Να με συγχωρείς!
Τώρα, με αφορμή το σχόλιό σου στην δική μου ανάρτηση, ήρθα γρήγορα να δω τα σχόλια και το παράπονό σου!
Να πάω σε νέο σχόλιο όμως, γιατί φοβάμαι μη μου το απορρίψει ο μπλόγγερ.

http://katerinadestapa.blogspot.gr/2014/03/blog-post.html

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Ως ποιήτρια που είσαι, απεδεδειγμένα, θα ξέρεις την γνωστή φράση:
"Τι θέλει να πει ο ποιητής;"
Γι' αυτό, να μην στεναχωριέσαι για το τι καταλαβαίνουμε εμείς οι αναγνώστες!
Εσύ, απλά,συνέχισε να δημιουργείς, με το δικό σου "βαθύ" τρόπο!
Εγώ, λόγω καταγωγής (βλέπε Βόλο και Αργώ)συγκλονίστηκα με το "δέσιμο" της "εμπνευσής" σου, κι ας μην "μπήκα" 100% στις εξηγήσεις που δίνεις στο τελευταίο σου αναλυτικότατο σχόλιο!

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Επί πλέον, γιατί έχουμε τα χιονοδρομικά στην Ελλάδα;
Για φιγούρα;
ΠΟΥ ήταν έστω κι ένας έλληνας
να αγωνιστεί
-κι ας μην έπαιρνε πρωτιά...-
έτσι, για να ακουστεί
η χώρα μας,

...Δε "βλέπω" ότι "βλέπεις", μπορώ όμως να νιώσω τον ήχο των συναισθημάτων σου!

"Θερμά Συγχαρητήρια", Γιώτα μου!
Πιο Ελληνίδα από σένα ποιήτρια, δεν ξέρω αν υπάρχει, ακόμα και εντός Ελλάδος!

Συνέχισε να εξωτερικεύεις τις σκέψεις σου ποιητικά, χωρίς να σε επιρεάζουν τα δικά μας επιφωνήματα.
Αλίμονο, αν περίμενε αυτά, ο κάθε ποιητής!!!

Πολλά φιλιά από Βόλο, σε σένα και σε όλη την οικογένεια!

Σπυρος Δαρσινός είπε...

Ευτυχώς,που σου εδωσε την αφορμή η FREZIA και εξήγησες αυτά που εχει μέσα του αυτό αριστουργηματικό σου ποιήμα.
Γιώτα,κάθε σου λέξη ήταν βουτιά στον μύθο,κάθε σου στίχος ανεμόδαρτο ιστίο στο βάθος της ιστορίας.Μιά βγάζεις επάνω την ανωτερώτητα και την δύναμη του ανθρώπου αναζητητή που κατανοεί καιθυσιάζει στην μικρότητα των μικρών θεών που απαιτούν θυσίες για την ευόδωση σκοπού ιερότερου της μικροψυχίας τους και μετά σκιζεις με την ανθρώπινη δύναμη την καρδιά των πελάγων,πηδάς με σοφία και επιγνωση στη γη και ξάναστήνεις τις σημαδούρες του Ελληνισμού πούχαν γρεμισει οι ανέμοι των αιώνων
Αγαπητή μου Γιωτα Πόσο ποιητικά !!πολιτιστικά !!και ιστορικά έδεσες αυτή την δημιουργία σου !!!!!!

magda είπε...

Πολύ ωραίο αφιέρωμα αγαπημένη μου Υιώτα!
Μέσα σε λίγες γραμμές, τόσες λαμπρές εικόνες!!!
Το γλυπτό σου από πάγο, υπέροχο!
Σου στέλνω μια μεγάλη αγκαλιά για να διαλύσει την ομίχλη :)
Πολλά φιλάκια σε όλους σας

Αστοριανή είπε...

Κατερίνα μου!!!!!!
Αργοπορημένα,
σ΄ευχαριστώ!
Θα συνεχίσω μετά. Φιλιά,
Υιώτα

Αστοριανή είπε...

Κατερίνα μου, σε καταλαβαίνω
κι εκτιμώ το χρόνο που μου διαθέττεις!!!
Φιλί
και συνεχίζω,
Υιώτα

Αστοριανή είπε...

Η "Αργώ μου"
είναι η δική μου Αγάπη.
Κατά καιρούς, θα βάζω από αυτή την υπέροχη για μένα ευκαιρία,
όπου
μέσα στο κρύο και τους πάγους,
αποτύπωσα πανέμορφες, στο ξαναγράφω για μένα, φωτογραφίες...

Τα άλλα;
Ελάχιστοι είναι εκείνοι που (μου)γράφουν την αληθινή άποψή τους.
Τώρα: άν εμείς... όλοι, την έχουμε ανάγκη;

Ναι και όχι.

Σίγουρα, Εκτιμώ την Αλήθεια.

Θα τα πούμε, πάντα με την αγάπη μου,
Υιώτα

Αστοριανή είπε...

Σπύρο μου,

ΑΡΓΗΣΑ
να απαντήσω...

Δικαιολόγησέ με, ο Δημήτρης με τους γιατρούς για πάρει "ιατρικό... ξεκαθάρισμα"
για να κάνει και τη δεύτερη εγχείρηση στο δεξί μάτι, -όπου χρόοονια πριν- ξανα είχε κάνει για να βγάλουν μικρά κομμάτια αλουμινίου, από μια δουλειά που έκανε... και φοβάται...!!!,

μια με τα χιόνια κ.λ.π.,
============

ΤΩΡΑ
απολαμβάνω την δική σου
"'αποψη-σχόλιο"
όπου
σε παρέσυρε

η "ΑΡΓΩ ΜΟΥ"

κι έγραψες
ένα ακόμη ποίημα
μέσα από το δικό μου ποίημα!

Αυτός είναι ο Ποιητής, Φίλε μου.
Σκέπτεται κι ενεργεί το μυαλό του
σύμφωνα με το επιθυμητό αποτέλεσμα.

ΕΚΕΙΝΟ, όμως, που θα τονίσω,
είναι
ότι ελάχιστοι είναι εκείνοι που έχουν την αυτοπεποίθηση
να γράψουν
και να αφήσουν την γνώμη-άποψη
για το καλό γραπτό
κάποιου άλλου!!!

Αυτό, τιμά μεν εμένα, που είσαι και κάτω από το... αυλάκι,
και κανείς στον τόπο του δεν άγιασε...

αλλά ΤΙΜΑ
κι εσένα
που
η ευθύτητα των πιστεύω σου δεν κρύβεται πίσω από

"θειίστικες" (δηλαδή της ευγενικής...θείτσας !!! όπως λένε τώρα στην ...Ελλάδα!!!)
εκφράσεις.

Τώρα, για άλλους, που διαβάζουν και προσποιούνται
ότι
"δεν καταλαβαίνει το παιντί..."

αυτά τα λέγαμε
"ιστορίες της Χαλιμάς"...

Σπύρο μου,
Είσαι λεβέντης στο μυαλό και στην ψυχή. Το ξέρεις, ακόμη μια φορά, κι από μένα.
Φιλί στις Σοφούλες σου,
Θα τα λέμε, σίγουρα,
Υιώτα
και Δημήτρης

Αστοριανή είπε...

Μάδγα, γλυκιά μου,

με το διορατικό ΜΑΤΙ! για να μας ταξιδεύεις στις υπέροχες επισκέψεις σου σε διάφορα ξένα κράτη που ΟΥΔΕΠΟΤΕ θα πάω,
με εξ ίσου αναλυτικές περιγραφές,
στο μπλογκ σου
με το όνομά σου και το σπάνιο μπλε τριαντάφυλλό σου...

Πόσα "ευχαριστώ" να σου στείλω;;;;
Προτιμώ,
μια χιονάτη αγκαλιά στην εγγονούλα σου! και
να της πεις να σε... προσέχει!!!

Να είσαι καλά, Φίλη μου,
Χαιρετισμούς και στον αξιόλογο συνταξιδευτή σου, παππού της,
Υιώτα

Σπυρος Δαρσινός είπε...

Γιώτα, ο μόνος λόγος που περίμενα πως και πως την απάντησή σου ήταν γιατί,καθώς αργησες, ανησυχούσα μήπως κάποιος στο σπίτι σου δεν είναι καλά .Οταν είδα ομως τα LIKE που έκανες στις αναρτήσεις μου στο ΦΒ ησύχασα.Ολα όσα μου γράφεις εἰναι σωστά ,και το ξέρουμε καλά αυτό ,εμείς οι δύο.Το χαίρομαι πολύ όταν αρπάζομαι και ανεβαίνω κι εγώ μέσα από μια σπουδαία δημιουργία ενός άλλου.Αυτη την στιγμή ξεχνάω ποιός ειμαι ΕΓΩ και κοιτάζω τι μπορώ να να δω μέσα από το όραμα του άλλου .Αυτό ειναι ένα ωραίο γὐμνασμα της σκέψης ,όταν βέβαια είναι απαλλαγμένη απο μικροψυχισμούς,κάτι που δεν ηταν ποτέ στο χαραχτήρα μου.Ευχομαι να ειναι περαστικά στο ματι του Δημήτρη και να τολμήσετε το καλοκαίρι να πάτε στην Ελλάδα.Αν το αποφασίσετε πάρεμε τηλέφωνο να σμίξουμε στους πανέμορφους γιαλούς μας με την τόση ομορφιά ,την τοση ιστορία ,μυθο και σοφία του ευλογημενου τόπου μας

Αστοριανή είπε...

Σπύρο μου, οι ευχές σου θυσαυρός!

Είθε να πάνε όλα καλά.
Πράγματι, πεθυμήσαμε Ελλάδα.

Ευχαριστώ και πάλι
για την εκτίμηση.

Θα τα πούμε σύντομα.

Φιλιά στις Σοφίες σου και στα άλλα παιδιά,
Υιώτα

magda είπε...

Αγαπημένη μου Υιώτα
Σας έχω στην σκέψη μου.
Κι επειδή συνέπεσε να είναι φέτος βαρύς ο χειμώνας και θα έχετε κλειστεί αρκετά μέσα, σκέφτηκα να σου στείλω τις διευθύνσεις δύο blogs μιας καλής μου blogφίλης, της Μαργαρίτας, η οποία είναι καλλιτεχνική φύση και μας χαρίζει θεατρικά έργα και Ελληνικές ταινίες, εξαιρετικές.

http://theatrofili.blogspot.gr/

http://elegantgypsy1.blogspot.gr/

Ελπίζω να τα χαρείτε!
Χαιρετισμούς πολλούς και φιλιά σε όλους σας!

Αστοριανή είπε...

Magdaλένα μου!
Ευχαριστώ που με σκέπτεσαι!!!!
Αν ήταν
ο χειμώνας
να μας έδινε χρόνο!!! εδώ, καλή μου, δεν με φτάνει
αυτός που έχομε... και με τα χιόνια, -εκτός από τα παραπανίσια έξοδα κάθε λίγο και λιγάκι για τους ξεχιονιστάδες...-
όλο και μας αφήνουν να ξεχιονίσουμε κι εμείς...
...
αυτό, δεν σημαίνει ότι δεν θα βρώ ξεχωριστή -νυχτερινή- στιγμή
να "μπω"
στις άξιες φίλες σου!

Το αφήνω όμως για την άλλη εβδομάδα,
διότι ελπίζω να ηρεμήσουν... κάπως
οι υποχρεώσεις...

Φίλησέ μας την "αγάπη σας"!Πάντα με τη δική μου/μας,
Υιώτα