9 Ιαν 2022

 Η νύχτα των βεγγαλικών



( φωτο-σύνθεση Υιώτας. 3 Ιουλίου, 2016. Παραμονή 
240ής Επετείου Αμερικανικής Ανεξαρτησίας)


Η Νύχτα των βεγγαλικών


Κρατήστε λαμπερή τη νύχτα των βεγγαλικών. 
Για πάντα.

Όταν εξατμιστούν οι πολύχρωμες, φωτεινές αστραπές, 
όταν καταλαγιάσουν τα μεθυσμένα αστέρια,

όταν σωθούν οι προσωρινές εξώκοσμες εικόνες… 

όταν καθησυχάσουν τα παθιασμένα επιφωνήματα,

και τα βλέφαρα πάψουν να φτεροκοπούν σαν τρομαγμένες πεταλούδες, 

όταν το στέρνο ξεφουσκώσει από την προσωρινή ενθουσιώδη επίτευξη,

τα μάτια των παιδιών 

πάλι θα θολώσουν από τις αναθυμιάσεις 
των ανεύθυνων μέσων εξόντωσης…

Η Αδιαφορία θα πνίξει τις ανάσες τους.

Η Αποξένωση θα κυριαρχήσει στην σύντομη ζωή τους. 
Θα ακολουθήσουν δάκρυα της απώλειας. 
Θα εθιστούν σε καπνούς εγκεκριμένους, 
σε ήχους θανατερούς, σε δάκρυα 
και κραυγές οδύνης.


Τώρα,

ο Κίνδυνος δεν μπαίνει από το μισάνοιχτο παράθυρο. 
Δεν καραδοκεί να επιτεθεί στο σκοτάδι. 
Δεν χρειάζεται έλεγχο, ούτε άδεια «εξασκήσεως επαγγέλματος» …

Τον συναντάς με θράσος κι αυτοπεποίθηση στο προαύλιο του κήπου σου, 
στον εσωτερικό διάδρομο του σπιτιού σου, 
στην καρδιά του διαμερίσματός σου… 

Η εξώπορτα; άσπαστη!

Η δική σου αυτοπεποίθηση, θρύψαλα.


Μα τα παιδιά; 

Ποιος νοιάζεται για τα παιδιά;

Οι έχοντες, νομίζουν ότι τα έχουν ασφαλή. Οι μη, τα στέλνουν με μια ευχή να γυρίσουν σώα στο σπίτι! 

Κι ο Κίνδυνος, καραδοκεί! 

Με όλες τις μάσκες που φοράει. 

Με όλες τις γνωστές παραγράφους για μια νομική «εξιλέωση»…


Τα παιδιά; 

τα ευαίσθητα, που τα …ξέρουν όλα; 
που θα θέλουν όλα; 
που εμπιστεύονται τα «μούβις» που τους διδάσκουν ότι 
η βία είναι ένα ανώδυνο δίωρο, 
ότι η βόμβα είναι «ψεύτικη, ψεύτικος κι ο κρότος…»,

ο δε, Θάνατος, 
είναι μέρος της ιστορίας του έργου…;!

Ο φυσικός πόνος; 
Η αλλοφροσύνη; 
Τα αίματα; 
Ότι 
Είναι αληθοφανή, για χάρη του έργου;…!


Τα παιδιά,

αυτές οι εύπλαστες τρυφερές ψυχές, 
αυτές οι καρδιές που δεν επιθυμούν παρά μια σύντομη ιστορία αγάπης… 
ένα τραπέζι στρωμένο με καλούδια, 
ένα δωμάτιο γεμάτο καινούρια παιγνίδια…
ένα σύντομο, ζωντανό παραμύθι...,


Για αυτά τα παιδιά μιλάω… 

με το άπηχτο μυαλό.

Για τον βρόμικο κόσμο που ζουν. 

Κι για εμάς, που τον γνωρίζουμε, μα 

δεν τον διορθώνουμε…


Κρατήστε την νύχτα των βεγγαλικών, 
για πάντα.

Κρατήστε το φευγαλέο όνειρο όσο μακρύτερα γίνεται.

Για να ξενερώσουν τα παιδιά.

Κρατήστε την Ελπίδα από το χέρι 
κι ας είναι γεμάτη αγκάθια, 
με κρυφή την προσευχή…

Γκρεμίστε τα τερατόμορφα νέα είδωλα.

Αρχίστε από τα γύρω σας.

Ο Κίνδυνος δεν είναι μακριά. Είναι και για σας.


Μα εδώ,

Για τα ΠΑΙΔΙΑ λέω!

Μετά από το πρώτο βήμα, έρχεται και το δεύτερο… και το τρίτο…


ΕΜΕΙΣ κάνουμε το πρώτο βήμα!

Για το συμβόλαιο της Ζωής…

(3 Ιουλίου, 2016)


*********     ************     ***************


           (...μια ακόμη φωτο-σύνθεσή μου. 
               Παραμονή, 3 Ιουλίου, 2016, 
           για την 
                      Ημέρα της 240ής Αμερικανικής                                         Ανεξαρτησίας)
(Όμως, 
...Μπορεί να ήταν και Πρωτοχρονιάτικη Νύχτα...)


Φίλες και Φίλοι μου, Αγαπημένοι,

Καλό σας Μήνα!
Πάντα με την αγάπη,

Υιώτα

9 σχόλια:

ΣΤΡΑΤΗΣ ΠΑΡΕΛΗΣ είπε...

Όμορφο! πλασμένο με νου και ευαισθησία!

Κυκλαμίνα είπε...

Χρόνια Πολλά, Καλή Χρονιά, Γιώτα μου, με Υγεία!
Τα ποιητικά σου λόγια και θέματα, συν τις φωτοσυνθέσεις, απαιτούν μεγάλες συζητήσεις και ανάπτυξη. Είσαι ειδική περίπτωση (ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΓΕΡΗ!) σ'χώρα με που για να σου ευχηθώ, είμαι εκτός θέματος!
Φιλιά κι αγάπη, σταθερά.

Αστοριανή είπε...

Πρωτοχρονιάτικη επίσκεψη, καλόδεκτη κι αγαπημένη.
Ευχαριστώ, "αδελφέ του νου και της καρδιάς"

Αστοριανή είπε...

Κυκλαμίνα μου,
Αντεύχομαι.
Οι επισημάνσεις σου, με τιμούν.
Ευχές σε όλη την οικογένεια.
Υγεία και καλή πρόοδο.

Αστοριανή είπε...

Εξαιρετικό ....
· Reply · 1d
Anastasia Neroli
Ιωάννα Μηλώση υπέροχη κυρία και γυναίκα δυναμική!!!!
· Reply · 1d
Yiota Spanou Stratis
Anastasia Neroli ...Αναστασία μου, !!!! Ευχαριστώ, καλή μου, για την μεγάλη σου εκτίμηση. Τονώνεις το ήδη κουρασμένο ηθικό μου, εις την ξένην... Στέλνω αγκαλιά, αν και βρέχει, μετά από την θύελλα... τουλάχιστον να λειώσει τα χιόνια, που .... ακριβο-πληρώνουμε να μας ξεχιονίσουν για να βγούμε από το σπίτι μας.... Ευχαριστώ σας, όλους. (η φωτ. από το κινητό, με κλειστή την τζαμόπορτα!!!}
May be an image of outdoors and tree
· Reply · 1d

Αστοριανή είπε...

Αναστασία Μερολή
Θερμά συγχαρητήρια φίλη μου.. Υποκλίνομαι.... για'κεινα τα παιδιά ‼️‼️‼️
· Reply · 1d
Yiota Spanou Stratis
...η μόνη Συνέχεια...
· Reply · 1d
Anastasia Neroli
Yiota Spanou Stratis που εμείς οι μεγάλοι οφειλομε να προωθήσουμε, στηρίζοντας τα, αφήνοντας τα με τα φτερά τους να πετάξουν μα πάνω σε θεμέλια γερά, θεμέλια ΑΓΆΠΗΣ!!!
· Reply · 1d
Yiota Spanou Stratis
Anastasia Neroli Συμφωνώ, για την Αγάπη σου
May be an image of flower and nature
· Reply · 51m


Katerina Pitta
ΜΟΝΟ ΘΑΥΜΑΣΜΟΣ και υπόκλιση στην εξαιρετική σας γραφή !!! Ευχαριστούμε για τη χαρά της ανάγνωσης!!!👏👏👏👏👏👏❤❤
· Reply · 1d
Yiota Spanou Stratis
Katerina Pitta Χαίρομαι για την εκτίμηση. Προσπαθώ, με όλη μου την δύναμη. Μεγάλη η εκμετάλλευση. Τα παιδιά ΑΞΙΖΟΥΝ όλη μας την ζωή.
· Reply · 1d
Katerina Pitta
Yiota Spanou Stratis ❤❤❤
· Reply · 1d
Yiota Spanou Stratis
Katerina Pitta ...τώρα που απολαμβάνεις τα "μικρά σου αγγελούδια", ... η ευθύνη είναι περισσότερο υπαρκτή. Ευχαριστώ.
May be a closeup of flower and nature
· Reply · 48m


Christina Panagopoulou
Γιώτα μου σου σφίγγω θερμά τα χέρια κ μια μεγάλη αγκαλιά (μου χρωστάς αρκετές)!
Συγχαρητήρια!!!!
· Reply · 1d
Yiota Spanou Stratis
Christina Panagopoulou Α! Χριστίνα μου. Ο χρόνος βαραίνει καρδιά και ώμους. Κι εγώ σας έχω πεθυμήσει. Καλή σας χρονιά. Ευχαριστώ πολύ.
May be an image of flower
· Reply · 46m
Christina Panagopoulou
Yiota Spanou Stratis 💕❣️❣️❣️
· Reply · 13m
Mareld del Sol
GIF may contain love, beating, heart and Heart Beating
· Reply · 21h
Yiota Spanou Stratis
Mareld del Sol Μαρέλντ, αγαπημένη, κι εμένα πολύχρονη η εκτίμηση και η Αγάπη.
May be an image of flower and nature
· Reply · 44m


Άρης Άλμπης
«Τώρα,
ο Κίνδυνος δεν μπαίνει από το μισάνοιχτο παράθυρο …
…η εξώπορτα; άσπαστη!»
Παραστατικότατο σχήμα λόγου που περιγράφει ανάγλυφα τον τεράστιο κίνδυνο στον οποίο εκθέτουμε τα παιδιά.
Δραματική έκκληση να συνειδητοποιήσουμε την τεράστια ευθύνη μας για το μέλλον..
Κείμενο – γροθιά στην αδιαφορία τής γενιάς μας.
Και η ωραία φωτοσύνθεση συμπληρώνει άριστα τις εικόνες τού κειμένου!
· Reply · 19h
Effie Mpartzou
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Για τα παιδιά! Για την ζωή,αχ Γιώτα μου....😢
· Reply · 19h
Yiota Spanou Stratis
Effie Mpartzou ... ναι, για τα παιδιά, Έφη μου.
May be a closeup of flower
· Reply · 43m


Lamprini Tisolmi
Μπράβο φίλη
Καλησπέρα
· Reply · 10h
Yiota Spanou Stratis
Lamprini Tisolmi ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, Λαμπρίτσα μου, Ευχές πολλές και στην Μαμά σου.
May be an image of bird and flower
· Reply · 41m


χρυσανθη τσακαλιδου
Έχε το νου σου στο παιδί ……. Γιατί αν γλιτώσει το παιδί ,υπάρχει ελπίδα .
Όπως πάντα συγκλονιστική αγαπημένη μου ❤
· Reply · 5h
Yiota Spanou Stratis
χρυσανθη τσακαλιδου Χρυσοχέρα Χρυσανθένια μου, Ευχαριστώ. Δεν μου είπες (!) πώς πάει η Βοστόνη... (τεξτ)
May be an image of flower and nature
· Reply · 39m


Yiota Spanou Stratis
Αγαπημένοι μου: Ιωάννα Λ.,Λένα Μ., Γαβρίλη Π., Στρατή Π., κι όσοι δεν έδωσε "χώρο" το Φέις... εδώ, σας υπέρ-ευχαριστώ για την Φιλία που μου τονίζετε κάθε φορά. Μια λευκή αγκαλιά κι από μένα:
May be an image of flower and indoor
· Reply · 32m

ΕΥΡΥΤΑΝΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ είπε...

Εξαιρετικοί στίχοι.
Η Ελπίδα μπορεί να διαπερασει το λαμπερό κάλυμμα της αδιαφορίας.
Άμποτε...

Αστοριανή είπε...

'Κρατήστε το φευγαλέο όνειρο όσο μακρύτερα γίνεται. "


Αυτό προσπαθώ, μια ζωή ολόκληρη,

Αγαπητέ μου Ιχνηλάτη,
που με τιμάς
και το εκτιμώ ό,σο τίποτε άλλο,
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

Αστοριανή είπε...

Υπέροχο συγκινητικό το ανάγνωσμα σήμερα οπως όλα άλλωστε, χαιρετώ με αγάπη....
· Reply · 11h
Ελισάβερ Κυριακού