11 Απρ 2022

Α Π Ο Ρ Ι Ε Σ Π Ο Λ Ε Μ Ο Υ

 



ΑΠΟΡΙΕΣ ΠΟΛΕΜΟΥ

(από το "Εννέα Εντολές και μία... αγέννητη" εκδ. ΝΥ, 2004, σελίδα 44)

Φίλες και Φίλοι μου,

Αυτή η ανάρτηση

είναι αναδημοσίευση από την Ιστοσελίδα μου "ΑΣΤΟΡΙΑΝΗ" χρονολογία: 2020 !!!


ΤΙΠΟΤΑ δεν αλλάζει! Τρομαγμένη, Εύχομαι " και ΜΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ" 

(σχέδιο Υιώτας. 01-10-20)

Πλώρια, μαύρα σύννεφα στα παιδικά τα μάτια 
π΄ ακόμη δεν συνήθισαν στις ασχημιές 
του κόσμου. Φτεροκοπάνε οι καρδιές, 
ο ύπνος δεν τα παίρνει. 
Τα ερωτήματα, καυτά στα τρυφερά τους χείλη:

"- Γιατί, μαμά, γιατί παππού, σκοτώνουν τα παιδάκια; ΠΩΣ επιτρέπει ο Θεός; 
και ποιοί τις βόμβες ρίχνουν στις εκκλησιές και στα σχολειά; 
Γράμματα πώς θα μάθουν;
 Δεν είναι αυτά καλά παιδιά; "

Πώς ξετυλίγεται η αρχή; 
Το τέλος πώς τελειώνει,
που οργώνουν Γη και σώματα;

Ποιός θα θερίσει αγάπη;

Πότε αρχίζει η ενοχή; Ποιος έμεινε αθώος;

Ποιός θα γενεί εκτελεστής, και ποιά η τιμωρία; 
όταν ο φταίχτης είσαι εσύ, κι εγώ, κι αυτός, κι ο άλλος, όλοι μαζί! 
Υπεύθυνοι! 'Ολος ο κόσμος, φταίχτης;

Ω! Υποκρισία έντεχνη! Ιδού το μέγα χάσμα!
Φιλόδοξοι, σαρκόφιλοι, άριστοι μασκοφόροι, του Νόμου οι υπονομευτές.

Έμβλημα; το Συμφέρον. 

...Και παροτρύνουν, με σοφούς: 
-Να εκπαιδευτούν οι νέοι, 
τα λάθη από το παρελθόν, 
να μην επαναλάβουν! 
Να χτίζουν με ιδανικά, έναν ωραίο κόσμο!

Κι όμως! Αγρίεψε η ζωή. 
Θρήνος αντί τραγούδι. 

Το φτεροκόπι των πουλιών, ψυχές των σκοτωμένων 
σε όσες χαράδρες έμειναν 
πτώματα να γεμίζουν.
Δίχως σταυρούς. Δίχως ψαλμούς.

Η θύμιση; Εφιάλτες.

Κι ενώ το Πνεύμα, άταφο, αντανακλά την φρίκη όπου βυθίζεται η ψυχή, 

ασφυκτιά στον τρόμο!

Κι η Γη; 
ΠΟΥ πήγε η μνήμη της; 
Πώς καταπίνει αίμα; 
Δεν γέμισαν τα σπλάχνα της 
στο διάβα των αιώνων;

Αν είναι ο κόσμος κόλαση, 
η Ομορφιά πού είναι;

Κλείστε τα αυτάκια των παιδιών 
στους ήχους του θανάτου! 
Κλείστε τα αθώα μάτια τους 
στην όψη του πολέμου!

Δέστε με συρματόσκοινο 
τα τρυφερά τους χέρια, 
πριν να μας σφίξουν στο λαιμό!

Σφραγίστε τους το στόμα, 
πριν ξεπηδήσει
-Γίγαντας- 
η ερώτηση στα χείλη:

-Πώς κατακρεουργήσατε, 
Κύριοι, 
την Ειρήνη;

(σχέδιο Υιώτας. 2018)


=============================


Τί άλλο να προσθέσω! Τραγικό το ότι συμβαίνει γύρω και μακριά μας!
ΠΩΣ ΔΙΟΡΘΩΝΕΤΑΙ????

6 σχόλια:

ΣΤΡΑΤΗΣ ΠΑΡΕΛΗΣ είπε...




Να μπορούσαμε λέει να βγάλουμε έξω τα παιδιά από όλον αυτόν τον χορό της φρίκης! Μα δεν μπορούμε..
Ζούνε κι αυτά την δυστυχία μας. Πρέπει όμως να αναλύεις τα γεγονότα με άξονα την ροή των συμφερόντων των κρατούντων και να μην λανθάνεις. Δύσκολο είναι αυτό. Χρειάζεται να υπερβείς τους συναισθηματισμούς και να μπεις και να βγεις έξω απ’τα πολιτικά συστήματα. Θέλει ανάλυση βαθιά και είναι ανηφόρα αυτό. Πάντα θα γίνονται πόλεμοι, πάντα θα αναμασάμε την φρίκη. Δυστυχώς.
Σε καλημερίζω και σου σφίγγω το χέρι.

Αστοριανή είπε...

Ακολουθώ τον ειρμό της σκέψης σου,
Στρατή μου.

Η μάνα μου μου είχε πει
ότι έτρωγε ενάμισι μήνα βραστά αγριόχορτα, στο 2ο π.πόλεμο... για να δίνει τον τραχανά στον πατέρα μου που έπαθε περιπνευμονία όταν τον έστειλαν να φυλάει κρυφά σε μια γέφυρα πριν το Λουτράκι που είχε "κλειδί-διασταύρωση" Αθήνα-Πάτρα, για να ειδοποιήσει το συνεργείο με την τροιζίνα ('ετσι έλεγαν το βαγονάκι που κινούνταν οι εργάτες των γραμμών που έκανε καθημερινό έλεγχο στις βίδες και στους δοκούς που περνούσε το τραίνο...τότε)
.. κι ήμουν μωρουδέλι... όπου, με μια κοντο-συγγενή γειτόνισσα που είχαν άλογο, περπατούσαν 8 ώρες με τα πόδια μέσω Ακράτας, να πάνε στην Βαλιμή (πλούσια αρχική μικρο-πόλη 10.000, με δικαστήρια κλπ. και πέρασμα για την Αρκαδία, τότε,- μετά κατέβηκαν στην παραλία που την ονόμασαν Βαλιμήτικα (Αιγίου)
και με πήγαινε μια στον 'ωμο της, μια στο 'αλογο,
στον παππού Χρηστάκη Σπανό, που είχαν -ως οι πιο πολλοί πρόβατα και σιτάρια..-
κι πατέρας του πατέρα μου -που δεν τον θυμάμαι
όμως
...
Θυμάμαι ακόμη που
μου έλεγε τραγουδιστά... Το τυρί το λεν τυρί ... το κοιτάν και τρων΄ψωμί ...

και έλεγε η μάνα μου ότι της έλεγε άγρια: -Νύφη, δεν πρέπει να κοιμάσαι νωρίς την νύχτα αν θες να πάρεις κάμποσο τραχανά για τον απρόκοπο τον γιόκα μου
( η μάνα του γιόκα του, 20-χρονη όμορφη και καλοπροικισμένη, από την Συλήβαινα, ανάμεσα στις δυο Ακράτες... το γένος Σταματόπουλου...πέθανε 23 χρονών,

και ο Κυρ-Χρηστάκης παντρεύτηκε μια από τα Αρφαρά... έκανε τρεις λεβέντες -τον ένα τον σκοτώσανε οι αντάρτες διότι δεν πήγε μαζί τους, οι άλλοι δυό, με 100.000 ο καθένας πήγαν Αυστραλία, έκαναν επιχείρηση εμφιαλωμένων ζωμών-φρούτων,,, και μια στρίγγλα κόρη...που παντρεύτηκε στην Τέμενη-κολλητό χωριό με τα Βαλιμήτικα, τον Παπαδόπουλο -με τα μαρμάρινα σκαλοπάτια, !!!,

και όταν ο παππούς πέθανε , άφησε κληρονομιά στον πατέρα μου ΄ενα μικρό απόμακρο λιοστάσι ( που του το πήρε πάλι η αδελφή του) και μια προβατίνα 'οπου αφού ξεγέννησε το αρνί, το κράτησαν και μετά
του την έδωσαν... Βλέπεις
λοιπόν,
ότι στις φλέβες μου
κυλάνε τα χάλια του πολέμου...
( άσε δε, που ένα ελικόπτερο (? ή μικρό αεροπλάνο? -πού να θυμάμαι) έπεσε μέσα στο μαγγανο-πήγαδο του Μανιώτη (χασάπης) πιο πέρα από το περιβόλι μας (στα Βαλιμήτικα εννοώ)
εξ αιτίας μια κυκλικής σειράς πανύψηλων κυπαρισσιών ... με δυο ανθρώπους που τελικά πνίγηκαν- και που ο αρρωστος πατέρας μου πήγε να τους σώσει,,, κ.λ.π.)

βλέπεις, ότι οι σκληρές αναμνήσεις
είναι το ίδιο σκληρές
όπως και οι εντυπώσεις του τώρα...

κι απορώ

ΠΩΣ

Θα κάνουν Πάσχα ΟΛΟΙ αυτοί
που λέγονται

ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ...

...γι΄αυτό

βουλιάζω την θλίψη μου που ξεχειλίζει τις νύχτες,

γιαυτό γεμίζει δάκρυα το μισάνοιχτο συρτάρι μου, εδώ που ξαγρυπνώ

πλέκοντας σημαδεμένες σκέψεις
σε αρτηρίες αργοκίνητες,

εκτοξεύοντας αστραπές του παρελθόντος...
να αργοκυλάει το άγχος
της όμορφης κατά τα άλλα ζωής...
να αγωνίζομαι να στέκω όρθια...
έστω κι αν προχωρώ μπουσουλώντας!
Τα παιδιά με νοιάζουν.
Μαζί και εκείνα όλου του κόσμου.
Όμως,

Όσες προσευχές και να κάνω,
εγώ τις λέω,
εγώ τις ακούω...


Καλό Πάσχα
να έχετε, Αδελφέ του Νου του αστείρευτου.
Κάνε αυτό που ξέρεις καλύτερα.
ΑΥΤΟ ΒΟΗΘΑΕΙ!

Μια αγκαλιά μακρινή-καθαρή-καρδιακή. Σε όλους σας.

Πάντα ευγνώμων που αγγίξατε την ζωή μου

Αστοριανή είπε...


"Το έπος του ντουνιά…"
2 Σχόλια ) - Εμφάνιση αρχικής ανάρτησης
Σύμπτυξη σχολίων
1 – 2 από 2
Blogger Ο/Η Αστοριανή είπε...
...πόση αλήθεια
και πόση θλίψη!

Υγ.
Η "αστοριανή"
συμπλήρωσε αναμνήσεις.

Σας "μακρυνο-ασπάζομαι"

12/4/22 08:25 Διαγραφή
Blogger Ο/Η ΣΤΡΑΤΗΣ ΠΑΡΕΛΗΣ είπε...


Δεν μου τα είχες ξαναπεί αυτά. Βασανισμός. Δύσκολα, πέτρινα χρόνια. Πώς να σβηστούνε από την μνήμη ενός παιδιού. Τα φορτία σου είναι μυθικά. Αδερφή μου άντεξες τόσα-γι αυτό είναι κοφτερό το μυαλό σου. έχεις ευλογίες σπουδαίες. Μην το ξεχνάς…


12/4/22 21:24

Αστοριανή είπε...

(ΑΠΟ ΤΟ ΦΜΠΟΥΚ>>>)

Anastasia Neroli
Και δυστυχώς τίποτε δεν αλλάζει.. Η ιστορία επαναλαμβανεται με τούτες τις, αθώες ζωές στο βωμό στυγερων θυσιων κάποιων ανομων συμφερόντων.. Πολύ δυνατή ποίηση!! Εύγε ΦΊΛΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΠΟΙΉΤΡΙΑ ΜΟΥ!!! 💖
Reply1d
Yiota Spanou Stratis
Anastasia Neroli Τί να πω, αγαπημένη μου. Κάθε στιγμή, τρόμος απροσδόκητος!
Reply1d
Anastasia Neroli
Yiota Spanou Stratis και μένουν ανεξθγητα γιατιιιιι???
Reply1d
Anastasia Neroli
Ανεξηγητα
Reply1d


Katerina Pitta
ΕΝΕΟΣ!!! Συγχαρητήρια πολλά!!!!!!! 👏👏👏👏👏💖💖💖💖
Reply1d
Yiota Spanou Stratis
Katerina Pitta ...τα συμφέροντα των ισχυρών, ποτέ δεν τελειώνουν. Απλά, υποβόσκουν. ΠΡΕΠΕΙ, όμως, να μην χρησιμοποιούν τον απλό κόσμο! Ευχαριστώ, μάτια μου. Ευχές.
Reply1d
Effie Mpartzou
Αχ βαχ....Γιώτα μου οι ολιγάρχες παντεσπάνι και ο λαός ούτε ψωμί...Προχθές μίλησε ένας Ελληνας καθηγητής σε πανεπιστήμιο του Τέξας,έλεγε για το υγροποιημένο αέριο πόσο βλάπτει το περιβάλλον κατά την παρασκευή του,ο άνθρωπος είπε θα το κουβαλάτε από εδώ ;;Τι πάτε να κάνετε να καταστρέψετε την Ευρώπη;;;Γιώτα μου η μισή σύνταξη πάει στο ρεύμα,άστα...Τα παιδάκια που λες ποιός θα τα σκεφτεί;;Αυτοί;;;;Αυτοί όπου συμφέρον αιματοκυλούν τα πάντα....Την καλημέρα μου μαζί με τα δάκρυα μου για τα παιδάκια όλης της αιματοβαμμένης γης.
Reply1d
Ελισάβετ Κυριακού
Effie Mpartzou Σε συμμερίζομαι Εφη μου και Yiota Spanou Stratis Γιώτα μου!
Reply20h
Antonios Kai Panagiota Zalonis
Πάρα μα πάρα πολύ ωραίο ποίημα.... Είστε σπουδαία κυρία συνονόματη

ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ, Τιμητικά ματαφέρω τις απόψεις σας στην Αστοριανή μου... Σας Φιλω, ΕΥΧΕΣ

ΕΥΡΥΤΑΝΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ είπε...

Έμβλημα το Συμφέρον!

Μιας Ελίτ που χαράζει νέους χάρτες με ανθρώπινο αίμα.

ΚΑΘΗΚΟΝ η υπεράσπιση της Ειρήνης!

Αστοριανή είπε...

Έμβλημα το Συμφέρον!

Μιας Ελίτ που χαράζει νέους χάρτες με ανθρώπινο αίμα.

ΚΑΘΗΚΟΝ η υπεράσπιση της Ειρήνης! !!!!! Ε Ι


ΝΑ μου επιτρέψεις να συμπληρώσω:Μιας ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ Ελίτ ... Φίλε μου !!!

Σπαταλώντας πολύτιμο μα ταυτόχρονα "άχρηστο" χρόνο -διότι η διάβρωση έχει ξεχειλίσει πλέον-
σε νυχτερινά Κανάλια-προγράμματα, για να μειώνω το άγχος της μοναξιάς και του σκοταδιού που με περιβάλλει---
διαπιστώνω ότι
ο ιστός της αράχνης
είναι πολύ ανθεκτικός αυτή την φορά
και τα αποτελέσματα απροσδόκητα...



Καλή Ανάταση, Φίλε Ευρυτάνα.