22 Μαρ 2023

                ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

                     της "ΑΣΤΟΡΙΑΝΗΣ" 

           ΣΤΟΝ ΤΌΠΟ ΠΟΥ ΓΕΝΝΉΘΗΚΕ!


                                                         Μάρτης, Κυριακή 20, 2023

                              Μοναχικός Ερωδιός: 10-13-.22

Ένα από τα πανέμορφα μεταναστευτικά πετούμενα τού καλοκαιριού, στο υδροβιότοπο της Αλυκής, Αιγίου, υπό την προστασία της ΟΥΝΕΣΚΟ. 

(Μία σειρά από "Φωτο-σύνθεση από την Υιώτα." ) 

(Αντιγραφή από την ανακοίνωση στο "Φέϊς". Ένα από τα ποιήματα που παρουσιάστηκαν στην διπλή Τιμητική εκδήλωση:  για την "ΓΥΝΑΙΚΑ" και για την "ΠΟΙΗΣΗ" από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Βαλιμητίκων "ΑΙΟΛΟΣ" στα Βαλιμήτικα Αιγίου! )

 ΜΟΝΑΧΙΚΟΣ ΕΡΩΔΙΟΣ *

(Ελεγεία στην Αρχαία Ελίκη, Αιγιαλείας, νομού Αχαϊας. Μέρος Πρώτο.)

Γεννήθηκα

στην οροφή της Αρχαίας Ελίκης!

Βαφτίστηκα 

στην εκβολή των αγνών δακρύων της,

εκεί που το καθάριο νερό τους ταξιδεύει

ανενόχλητο από κόλπο σε λιμανάκι, από καμπύλη

σε δαντελωτή ακτή, κι ακόμη πέρα,

συναθροίζοντας μυστικά ανείπωτα.

Μέγας εκμαυλιστής ο αρχαίος Σελινούντας που έχυνε τα ιερά της

λείψανα στην αεικίνητη αγκαλιά της θάλασσας, μακριά,

μέχρι που να αγγίξουν γλυκο-φιλώντας την Νέα Ιωνία,

χώρα θεϊκή

του δικού της Ίωνα .

Γυάλισαν τα πέλματά μου πατώντας

στην κινούμενη άμμο της,

ανιχνεύοντας κρυφές εστίες επικίνδυνης αναγνώρισης

του ιστορικού της κήπου.

Έπλεξα δαντελένια προικιά με τις αφρισμένες φλυαρίες της,

έφτιαξα σκεπάσματα με τα άγρια κύματά της …

Τυλιγόμουν με γαλάζιες εσθήτες στις ήρεμες ώρες της, ίππευα 

στην καμπυλωτή ράχη τών παλινδρομήσεών της,

χάιδευα τις γκριζογάλανες χαίτες

των οργισμένων εκδικήσεων της,

-θαρρείς μαγεμένος μικρός Τοξότης

που δεν είχε ακόμη δοκιμάσει τον αιχμηρό πόνο της αιχμής

του φαρμακωμένου βέλους.

‘Ενα μικρό τεμάχιο γης, με έξι ΄λιόδεντρα και

πέντε σειρές κλίματα -τραγανά κέρινα-

ήταν ο τόπος της αφετηρίας μου,

πριν ο ανισόρροπος ποταμός Σελινούντας το καλύψει με πέτρες 

κι άμμο, χτίζοντας ράχη δύστροπης ανάβασης …

Τότε θα ήταν

που ταξίδεψε ο σπόρος του ελεύθερου νου για να ενωθεί με το

αλαβάστρινο κορμί της ονειρο-παρμένης, της τολμηρής Σαπφούς.

Τότε θα ήταν, όπου

Αυτή τόλμησε να παραβεί νόμους αυστηρούς

για να εισέλθει να προσκυνήσει τα άσπιλα πόδια

της Πανέμορφης Θεάς της Λέσβου … της Αφροδίτης,

τότε, που απλώθηκαν και φύτρωσαν στο νου οι αστραπές,

και βλάστησαν οι ρίζες της Ποίησης

στα εύφορα μυαλά.…


(Συνέχεια, μελλοντικά,

Μέρος δεύτερο)

Η φωτο-σύνθεση της Υιώτας, Οκτ. 13, 2022 με τίτλο:

Μοναχικός Ερωδιός)

*πελαργόνι, αποδημητικό πτηνό, μαζί με Φλαμίνγκο κ.α. όπου διακόπτουν το ταξίδι τους για ζεστότερα μέρη, περνώντας το καλοκαίρι τους στην γνωστή Αλυκή, υδροβιότοπο της Αιγιαλείας. ....All reactions:

Xristina Xristidi Xatzidaki, Στάθης Κολλιόπουλος and 8 others

Yiota Spanou Stratis (απάντησε)

ΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ να πω, και πόσα άλλα να "μολογήσω" !!! 

Δυο "Χριστίνες" έχω να ευχαριστήσω, όλο τον τόπο μου να αγαπώ! Eνα :klik και την ιστοσελίδα της ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΚΟΤΗ , και θα δείτε ό,τι παρουσιάσατε!!! Πάντοτε με την Αγάπη, Υιώτα astoriani.blogspot.com NY


1 σχόλιο:

Αστοριανή είπε...

Reply5d
Christina Panagopoulou
Congratulations ❤️❤️❤️
Tο αξίζεις !!!
Reply5d
Yiota Spanou Stratis
Christina Panagopoulou ...Ευχαριστώ, Χριστίνα μου. Αν βρεις καιρό, μπες στην Αστοριανή, να δεις το Θεατρικό κ.λ.π κι αν θες πάρε με ένα τηλ. Φίλησέ μου την μικρή σου κούκλα....
Reply5d
Mareld del Sol
Συγχαρητήρια Γιώτα μου ❤ πάντα επιτυχίες ❤
Reply5d
Yiota Spanou Stratis
Μαρελντ μου! Το πιο απίστευτο, ήταν παρών και ο Γιατρός, Τάκης Ανδρικόπουλος, που μου έκενε την εγχείρηση σκωληκοηδίτηδας με ¨αιτία¨... για να μείνω 3 εβδομάδες στην Κλινική Τζεράνη, και να τελειώσω την ύλη για το πτυχίο μου !!! Στο γράμμα που έστειλα στο Σύλλογο, να τους ευχαριστήσω, ανέφερα την λεπτομέρεια της αστσάλινης θέλησης ... διότι ΑΝ έφευγα από το ΙΟΝΙΑΝ Τράβελ -Σωκράτους γωνία,Αθήνα, που εργαζόμουν, σε καιρό αιχμής δεν μπορούσα να πάρω άδεια ένα μήνα!!! ...και ΑΥΤΟ ήταν το απίστευτο και σπουδαιότερο... Του χρωστάω μέρος του ...πτυχίου μου... Σε φιλώ, Υιώτα
Reply4d
Lamprini Tisolmi
Συγχαρητήρια
Reply4d
Αργυρω Ρηγοπουλου
Γλυκια μου γειτόνισσα συγχαρητήρια
GIF
Reply4d
Maria Fasoula
Γιώτα μου καλημέρα χαίρομαι που βλέπω όλη την οικογένεια σου καθώς και σένα φιλάκια πολλά να ΣτΕ πάντα καλά
Reply4d
Yiota Spanou Stratis
Maria Fasoula Καλές Γιορτές, σε όλους σας, Μαρίνα μου! Ένα κεράκι, μια ευχή, για κείνους που αγαπήσαμε και δεν ξεχνάμε λεπτό. Σε φιλώ, Υιώτα, ΝΥ
May be a closeup of flower
Reply4d
Elena Georgiou
Συγχαρητήρια Γιωτα μου! Πάντα επιτυχιες 🌹😘🌹
Reply4d
Καρμέλα Αντιγόνη Σώρρου
Αρχόντισσα της ποίησης, της γνώσης, των χρωμάτων, της μετάδοσης στις ψυχές μας! Συγχαρητήρια!!!
Reply11h
Yiota Spanou Stratis
Καρμέλα Αντιγόνη Σώρρου Καρμέλα μου!!!! ΕΙΣΑΙ καλά, καλύτερα? Πόσο χάρηκα που κατάφερες να επικοινωνήσεις μαζί μου! Πόσες ευχές να σου στείλω, να γειάνεις, καλή μου! Αμέτρητα "Ευχαριστώ"! Καλές Γιορτές, σε όλους σας.
May be an image of 1 person, standing, tree and outdoors
Reply1m
Maria Nikol-Liakopoulou
Λέξεις που υφαίνουν τόσο όμορφα το κείμενο και μας αφήνουν έκπληκτους !! Υπέροχα καλή μου φίλη !!