31 Ιαν 2021

"Του Α-ΛΦΑ και του Ω-ΜΕΓΑ"




Του Α-ΛΦΑ και του Ω-ΜΕΓΑ

 (01-05-2000 Στον Δημήτρη Σ. ,  από το βιβλίο μου, Β¨ έκδοση:

"Εννέα Εντολές και μία ...Αγέννητη", σελ. 49, 2004)

Είναι φορές 

όπου χαρές, κυριολεκτικά θαμμένες από τον όγκο των ετών αναζητούν ανάσα, να ηλιαστούν και να πιαστούν, χορό να σύρουν.

Είμαι κι εγώ, προτού πνιγώ, μνήμη, στο παρελθόν αυτόφωτη, να σπαρταράω όπως το ψάρι στην απόχη, δίχως να έχω ενοχή, δίχως αιτία ή εκλογή, δίχως την δύναμη του ΝΑΙ ή και του ΟΧΙ, 

δίχως εγώ...

Είσαι κι εσύ, γραμμή χρυσή, στο ΜΗ τομή, φωτιάς πυγμή μιας σκοτεινής αρχής κι αγώνα τρόμου, όπου το ΟΧΙ ήταν κραυγή -συνάμα άρνηση κι οργή στην γείτονα Ιταλία (πες μου πώς συλλαβίζεται η φιλία;) ενώ ψηλά, απ' το Βορρά, άλλο τρελό, σατανικό, κυριαρχίας σκηνικό, σε μια Ελλάδα διάσπαρτη με Δόξα, δάκρυ, αίμα.

Λυγμοί και αναστεναγμοί, στην δίνη του πολέμου. Ατέλειωτα τα Α του "αχ", απύθμενα τα Ω του "ωχ!". Φωνήεντα ασυνάρτητα, σύμφωνα ασυμφωνίας, όταν συθέμελα ζητούν γενιές να ξεκληρίσουν...

Ω! Ποιός γνωρίζει την στιγμή του πρώτου "Αχ" της γέννας; του "Αχ" του θρήνου, της Α-ρχής ή του στερνού Ω-μέγα;

Α! στις χαρές που χάθηκαν στο άνοιγμα του ήλιου...

Ω! στις σκιές που περπατούν στο φως και στο σκοτάδι, δένοντας χθές και σήμερα σε ένα ουράνιο τόξο...

ΑΧ! σήμερα, που πνίγομαι!

Ωχ! που κι εσύ θυμάσαι!...

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

   (το φεγγάρι του Γενάρη, Υιώτας, 01-28-21)

Καλό σας Μήνα.

Με Υπομονή, Υγεία και Ελπίδα!





2 σχόλια:

Αστοριανή είπε...

Ελισάβετ Κυριακού
Καλότυχοι οι νεκροί που αφήνουν πίσω τους καλούς ανθρώπους με τους οποίους είχαν αγαπηθεί, και μένουνε στη θύμησες αυτών! Να είσαι καλά, να τον θυμάσαι!
· Reply · 3h
Yiota Spanou Stratis
Ελισάβετ Κυριακού Πάντα με την αγάπη μου
Image may contain: flower and plant
· Reply · 3h
Άρης Άλμπης
«…χαρές, κυριολεκτικά θαμμένες από τον όγκο των ετών αναζητούν ανάσα»
Κάτω από τον όγκο των ετών λοιπόν εκείνες οι μνήμες, όμως πάντα ζωντανές.
Κι έρχονται οι ρωμαλέοι στίχοι να τις φέρουν στο φως «να ηλιαστούν, χορό να σύρουν»!
· Reply · 17m

Αστοριανή είπε...

Καλότυχοι οι νεκροί που αφήνουν πίσω τους καλούς ανθρώπους με τους οποίους είχαν αγαπηθεί, και μένουνε στη θύμησες αυτών! Να είσαι καλά, να τον θυμάσαι!
· Reply · 3d
Άρης Άλμπης
«…χαρές, κυριολεκτικά θαμμένες από τον όγκο των ετών αναζητούν ανάσα»
Κάτω από τον όγκο των ετών λοιπόν εκείνες οι μνήμες, όμως πάντα ζωντανές.
Κι έρχονται οι ρωμαλέοι στίχοι να τις φέρουν στο φως «να ηλιαστούν, χορό να σύρουν»!
· Reply · 3d
Gabriel Panagiosoulis
Τι να πω παρά σήμερα πολύ χιόνι το καλώσόρισε του Φλεβάρη, και χιονίζει και χιονίζει και τελειωμό δε έχει. ακόμα και οι σκέψεις πάγωσαν κιι αυτες... αν και η φύση είναι ντυμένη στα λευκά και χιονίζει χωρίς τελειωμό τα μηνύματα βγαίνουν μαύρα και άχαρα
· Reply · 3d
Yiota Spanou Stratis
Gabriel Panagiosoulis γεια σου Γαβρίλη μου, Λεβέντη! Έσένα σε έχει "παστώσει¨το αλάτι της θάλασσας, δεν παθαίνεις τίποτα. Να είστε καλά,,, κι ας σας ξύπνησα λίγο νωρίς, προχθές... Φιλι΄στην Ορτανσία σου.
No photo description available.
· Reply · 13m
Write a reply…

Effie Mpartzou
Γιώτα μου!!!!!!!!!!!
· Reply · 2d
Katerina Pitta
Ποίηση πηγαία, σπουδαία, ολοφώτεινη!!! 👏👏👏
Χαίρομαι τόσο πολύ, γι' αυτή μας τη "συνάντηση"!!!
Μια Μεγάλη Ελληνίδα Ποιήτρια!!! ΕΥΓΕ, μέσα από την ψυχή μου!!!❤❤❤
· Reply · 17m
Yiota Spanou Stratis
...σαν σήμερα, 5 μήνες άφατης θλίψης ... μια Καρδιά που την κέρδισε το "μόσχευμα της αγελαδίτσας..." Σε ευχαριστώ, καλή μου.
No photo description available.
· Reply · 1m
Write a reply…