28 Αυγ 2021

ΗΜΕΡΑ ΠΡΩΤΗ

 ΗΜΕΡΑ ΠΡΩΤΗ

Το Μεγάλο Φαρμάκι.


Αύγουστος 26. 2020

ΗΜΕΡΑ ΠΡΩΤΗ.

Αθέλητα φτερούγησες έξω, στο πικρό ξημέρωμα.

Τα εγγόνια, με μάτια ξάγρυπνα, κοιτούσαν από τα παράθυρα του αυτοκινήτου. Η δευτερο-κόρη μας, αμίλητη, σε βοηθούσε να προχωράς στητός.

Τα γόνατα τρεμάμενα. Η καρδιά, αυτή η μεγάλη καρδιά,  ρημαγμένη. "-Δέκα με δώδεκα χρόνια θα κρατήσει το μόσχευμα", μου είχαν πει, τότε. Στα δέκα, τον πρόδωσε!

Κρατούσες τα χείλη σφιχτά εμποδίζοντας την αδύναμη ανάσα να δραπετεύει, και είχες την παλάμη μου στο στέρνο σου, να μετρά τους παλμούς σου. 

-...σαραβάλιασα, μουρμούρισες κατεβαίνοντας με κόπο τα τρία σκαλιά...

Προσποιηθήκαμε ότι δεν σε ακούσαμε.

Το «ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ» σε περίμενε μπροστά στον κήπο που αγαπούσες και που ίσως δεν θα ξανάβλεπες.

Περήφανα ανέβηκες  και ξάπλωσες στο λευκοντυμένο στενο-κρέββατο.  Γνώριμες κινήσεις, συνηθισμένες…

-Έλα, ανέβα, Τί περιμένεις, είπες ανυπόμονα.

- Ο «κωρονοποιός»! Δεν επιτρέπεται, είπε η νοσοκόμα, έτοιμη να κλείσει την πίσω πόρτα…

-Ποιος είναι αυτός; Έλα! επέμενες, κι εγώ, αγωνιζόμουν να κρατήσω τα δάκρυα…

-Σ΄αγαπώ, απάντησα. -Σ’αγαπώ κι εγώ, απάντησες.

-Ακολουθούμε, με τα παιδιά, συνέχισα, μα ήταν για να ηρεμήσω τον δρόμο σου για το Νοσοκομείο.

Γονάτισα στο πεζοδρόμιο κι αγκάλιασα την κίτρινη υδραντλία, να κρατηθώ.

Τα παιδιά, με την μάνα τους, συμπλήρωσαν τα δάκρυα που δεν γίνονταν να κρατηθούν πλέον.

Από το διπλανό σπίτι, ξάγρυπνη η γειτόνισσα έγνεψε με το χέρι.

 Ήταν η πρώτη δόση από το «Μεγάλο Φαρμάκι» 

που άθελά σου άρχιζες να μας ποτίζεις.

(Φωτο-σύνθεση Υιώτας.  Αύγουστος 15, 2020)

...κι όμως, 

ενώ όλος ο κόσμος "βράζει"

ο πρώτος χρόνος που γυρίζει,

θηλειά γίνεται

και με πνίγει.

===

Να είστε όλοι καλά, με Ειρήνη και Υγεία.


9 σχόλια:

Αστοριανή είπε...

Αύγουστος 26. 2020 (πριν οι αναμνήσεις ξεθωριάσουν)

ΗΜΕΡΑ ΠΡΩΤΗ.

Αθέλητα φτερούγησες έξω, στο πικρό ξημέρωμα.

Τα εγγόνια, με μάτια ξάγρυπνα, κοιτούσαν από τα παράθυρα του αυτοκινήτου. Η δευτερο-κόρη μας, αμίλητη, σε βοηθούσε να προχωράς στητός.
… See More
Comments
Katerina Pitta
Συγκλονιστική γραφή...συγκλονιστικές εικόνες και στιγμές...σπαράζει η καρδιά...σκηνές τόσο παραστατικές που κι εγώ έχω βιώσει με τον λατρεμένο μου αδελφό...
Άγγιξες τα τρίσβαθα της ψυχής μου...
Συγγνώμη αλλά δε συνεχίζω...… See More
· Reply · 1d · Edited
Maria Maranti
Αχ! Αγαπημένη μου....
· Reply · 1d
Antonios Kai Panagiota Zalonis
Συγκινήθηκα.
· Reply · 1d
Lamprini Tisolmi
Κουράγιο Γιώτα μου
· Reply · 1d
Ελισάβετ Κυριακού
Καλη δυναμη αγαπητη Γιωτα συγκλονηστικο το κειμενο σου!
· Reply · 1d
Εφη Αδαμιδου
Ευχομαι να σου δίνει ο θεός δυναμη είναι δύσκολος αυτος ο χωρισμός,να απαλύνει τις αιχμές του... Τον ζω κι εγώ εδώ και 3 χρόνια και δεν καταλαγιάζει.. Θεριεύει περισσότερο, κάθε τι γύρω μου μου τον θυμιζουν συνεχώς.....

Αστοριανή είπε...

Σχολια από το ΦΕΙΣ>>>

Αστοριανή είπε...

ΣΥΝΕΧΕΙΑ>>>
Χαρά Θεοδωρίτση
Δεν υπαρχουν λόγια για τέτοιους αποχωρισμούς,απλά θα σου ευχηθώ να βρεις δύναμη απο τα παιδιά και τα εγγόνια σου Υιώτα μου,γιατί μπορεί να φεύγει ο πατερας,ο σύζυγος αλλά υπάρχουμε κι εμείς και σας θέλουμε για πολύ ακόμα
· Reply · 19h
Yiota Spanou Stratis
Όλες Αγαπημένες μου: Ρεννέ, Κατερίνα Π., Μαρ'ια Μ., Α.+Π. Ζαλώνη, Λαμπρίτσα,Ελισάβετ μου, Έφη Α., Χαρά Θ., είναι ώρες που δεν αντέχεται...Με τον Θεό και με τα μικρά, ξεχνιέμαι λίγο. Στις 4 του μήνα, φτερούγισε... Βλέπετε είναι και η αφόρητη μοναξιά σά… See More
May be an image of 2 people
· Reply · 11m

8-31-21 =========

Αστοριανή είπε...

Όλες Αγαπημένες μου: Ρεννέ, Κατερίνα Π., Μαρ'ια Μ., Α.+Π. Ζαλώνη, Λαμπρίτσα,Ελισάβετ μου, Έφη Α., Χαρά Θ., είναι ώρες που δεν αντέχεται...Με τον Θεό και με τα μικρά, ξεχνιέμαι λίγο. Στις 4 του μήνα, φτερούγισε... Βλέπετε είναι και η αφόρητη μοναξιά σάυτό το κομμάτι του Γουέστμπερυ... Ευτυχώς, ο μικρός μου κήπος τριγύρω, είναι κάτι κι αυτό... Σας φιλώ, με ευχές για Καλό Μήνα, σε όλους. Ευχαριστώ θερμά.
May be an image of 2 people
· Reply · 35m
...και συμπληρώνω κι άλλους ξεχωριστούς Φίλους και Φίλες: Έφη Μπ., Γ.Μελικ., Αρη Αλμπη, Όλγα Χανθ. ,Μαρία Καν., Γαβρίλη Παν., ΑΝΤΖΕΛΙΣ Φαβ. Χριστίανα Φασούλα...Η σκέψη σας πολύτιμη.😊⁠

Αστοριανή είπε...

..και συμπληρώνω κι άλλους ξεχωριστούς Φίλους και Φίλες: Έφη Μπ., Γ.Μελικ., Αρη Αλμπη, Όλγα Χανθ. ,Μαρία Καν., Γαβρίλη Παν., ΑΝΤΖΕΛΙΣ Φαβ. Χριστίανα Φασούλα...
· Reply · 1h
Antonios Kai Panagiota Zalonis
Έτσι όμορφες φωτογραφίες να βλέπουμε..... τόν αγαπητό σύζυγό σου,......που δεν θά τον ξεχάσουμε ποτέ......τι αγάπη σου εδωσε ποιήτρια μας......ο
· Reply · 4m


Antonios Kai Panagiota Zalonis
Ο Θεός να τον αναπαύσει.....
· Reply · 3m
Yiota Spanou Stratis
...ακόμη ξενυχτώ να μειώνω το σκοτάδι... Σας ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΛΟ ΣΑΣ ΜΗΝΑ!
No photo description available.
· Reply · 1m
Yiota Spanou Stratis
(..φωτο. .με τον πρώτο εγγονό του. )

Κυκλαμίνα είπε...

ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ ΝΑ ΤΟΝ ΘΥΜΑΣΑΙ, ΓΙΩΤΑ ΜΟΥ! Δεν είναι μόνο ο πόνος σου που δεν μπορούμε να απαλύνουμε, είναι κι "αυτή" η πένα σου που τρυπάει κόκαλα και σιγούμε, θέλοντας και μη.
(Δικαιολογημένα είσαι στο ΦΕΙΣ, αφού εκεί είναι οι φίλοι σου!
Ότι σου απαλύνει τον πόνο, Γιώτα μου και ΜΟΝΟ!
Φιλιά, σε σκέφτομαι, αλλά κι αυτό δεν αλλάζει κάτι.
Μακάρι να άλλαζε!

Αστοριανή είπε...

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ πολύ, μάτια μου. Εύχομαι να πέρασες καλά εκεί που οι ρίζες σας ξεκίνησαν.. Πάντα διαβάζω την καρδιά σου... το ξέρεις ήδη!
Καλό μήνα να έχετε, κι όλος ο κόσμος μαζί.
Σε φιλώ, χαιρετισμούς.

ΕΥΡΥΤΑΝΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ είπε...

Με αγάπη και σεβασμό στις ιερές μνήμες σας,
εύχομαι από καρδιάς να θυμάσαι με χαμόγελο μόνο τα όμορφα.

Αστοριανή είπε...

Φιλτατε Ευρυτάνα,

Ευχαριστώ σε θερμά.

Παράξενο, μα συχνά ΑΥΤΟ συμβαίνει!
Απόψε επέστρεψα από το ΣΤΑΦΦΟΡΝΤ (Βιρτζίνια) με την πρωτοκόρη μας..

Εδω και 20 χρόνια ήταν στο Μανχάτταν, με την καταστροφή...Την περιμέναμε ώρες, να περάσει την γέφυρα (Νο 59)...όταν κάποτε το επέτρεψαν, κι ήρθε με τα πεδιλάκια στα χέρια, τα πέλματα πληγωμένα,
και λιποθύμησε στην αγκαλιά μας... Είμαστε από τους ΤΥΧΕΡΟΥΣ... κι ευχαριστώ τον Μεγαλοδύναμο, γι αυτό και για άλλα πολλά...

Να είσαι πάντα καλά, Φίλε μας.